Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Kenteken Sparta SF50 gevraagd

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een Sparta Automatic uit 1966 gekocht, en volgens de vorige eigenaresse zat er een kenteken op. Dit is helaas niet het geval, er zit alleen maar een verzekeringsplaatje uit 2001 op.

Nu moet ik dus eigenlijk een heel nieuw kenteken aan gaan vragen, en dit kost ca €170.. Veel geld voor een arme scholier.. :(

Nu ben ik even aan het denken geweest, en bedacht dat het ook zou kunnen met een geldig kenteken van hetzelfde model. Dat ik dus het VIN plaatje vervang. Dus mijn vraag is:

 

Heeft er iemand een geldig kenteken (incl VIN tag) / sloper met geldig kenteken van een SPARTA SF50..


Dit is natuurlijk eigenlijk niet volgens de regeltjes, maar het scheelt me een hele bak geld, wat ik besteed aan de restauratie van de Sparta, het Sachs blokje wordt nu gereviseerd.

Met vriendelijke groet,

Jon 

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

170 euro  ik denk dat daar ook nog het inslaan van het frame-nummer bij komt,  je zult ongeveer 250 euro  kwijt zijn.

Als er een los aluminium plaatje op het frame geklonken zit,  dan mag dit officieel niet zo gekeurd worden en moet er dus een framenummer in het frame gezet worden door de RDW.

ongeveer 75 euro extra .

Wat je nu voorstelt is omkatten van een bromfiets dit mag dus niet.

 

r.v.ewijk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
r.v.ewijk

Je mag wel een frame met kenteken gebruiken en daar de onderdelen van je bromfiets op overzetten.

Omkatten is illegaaal en strafbaar..........

harry nooyen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
harry nooyen

maar gebeurt dus in de praktijk wel

r.v.ewijk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
r.v.ewijk

Weet ik niet, maar ik waag mij er niet aan...

Als het verkeerd uitpakt ben je niet alleen je kenteken maar ookje brommer kwijt.

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Oke, dat is duidelijk, dat gaan we dus niet doen :)

Ik heb de brommer gisteren afgemaakt en aan t lopen gekregen! Hij loopt echt als n zonnetje, en trekt zo 45-50 km/h.

Nu heb ik er geen kenteken op zitten, dus heb ik alleen een beetje in de buurt gereden, en toen kwam er een nieuwe vraag in me op:

Hoe kan ik zorgen dat de brommer niet harder loopt dan 25 km?

Ik ga dan een blauw kenteken er op laten zetten, zodat ik zonder helm kan rijden. Het moet geen blijvende ingreep zijn, want dat vind ik jammer van zijn originaliteit.

In die 15 minuutjes dat ik er op heb gereden heb ik al meerdere leuke reacties gehad, iedereen werd blij toen ik langs kwam brommen

Hier is een foto van de brommer na zijn restauratie/grote opknapbeurt.. Alles is origineel behalve de zuigerveren, alle olie en het achterlampje :)


 



Over dit topic

Gestart 28 Juni 2015 door jontl

Laatste reactie door jontl


Meest recente posts

velgen spaken
Goedendag,    ik ben een Sparta gi 50 sport aan het...
17 Oktober | 16:48 uur door MartijnvV

Restauratie Sparta 3V 1975
Zo ziet het motorfietsje er nu uit, de blauwe lampen kwamen ook nog...
17 Oktober | 13:32 uur door chris_lucas

Gezocht: Ijzer rekje voor GD50 tour
Beste Ronald, zoals besproken ben ik inderdaad opzoek naar het...
17 Oktober | 08:55 uur door lutges

Stuur verpleegsterbrommer MA50 MB50 MC50 , gevraagd
Ik ben op zoek naar een paar sturen voor de Sparta verpleegster...
16 Oktober | 23:02 uur door 45069

Gezocht: Miller schakelaar Sparta GD
Beste,Heeft iemand nog een ronde miller schaklaar liggen voor het...
16 Oktober | 10:48 uur door lutges

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: