Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Even voorstellen

Arjan3000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan3000

Gister info opgevraagd bij het coda, de zelfde dag al antwoord (top service).

Brommer is inderdaad van 1969. April 1969.

Motor die ik heb is helaas niet meer de orginele...

 

Ik kwam er laatst wel achter, bij het bestellen van een nieuwe voorband, dat het voorwiel 17 inch is en achter 16 inch.

 

Mischien dat het voorwiel nog wel de orginele is.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Mocht je wat willen weten over hoe iets hoort te zitten of hoe bepaalde onderdelen er uit zien dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen
Ik heb namelijk een zelfde model sparta  waarschijnlijk uit begin 1970 en ik verwacht een beetje een overjarig model want de kleur zwart staat in 1970 niet in de folder als optie en hij heeft ook 2 verschillende wielen.

Voor een 17 inch wiel met union naaf en achter een 17 inch wiel met leleu naaf.
Denk ook dat de brommer hiermee is afgeleverd want het is voor de rest een nog mooie originele sparta met een verzekeringsplaatje van 1975 op het spatbord. denk niet dat hij hierna nog (veel) heeft gereden. 
Wat betreft het voorwiel dat in jouw sparta zit, is de naaf hiervan verchroomd of is deze van aluminium. 

Arjan3000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan3000

Ik kan niet goed zien wat voor voornaaf het is, er zit een goede laag grijze verf op. Kan geen merktekens erop zien.

 

Verder net het blokje weer aan de praat gekregen. Had de condensator en puntjes vervangen.

Ik heb nu bijna alle onderdelen gevonden. Vandaag een kabelgootje en kettingkast rubber binnen gekregen.

Arjan3000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan3000

Kan iemand me zeggen wat er niet klopt?

Het rubber van de kettingkast en het blok/ontstekingsdeksel sluit niet goed aan.

De deksel is aan de onderkand wel beschadigd en er mist een stuk. Maar zou toch beter moeten aansluiten lijkt me.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Voor de sparta sport (1966 t/m 1968) werd dezelfde kettingkast gebruikt maar een ander blok, nml het hoekige G 49 JLO blok. Ook hierbij zat een rubber tussen de kettingkast en het blok. Waarschijnlijk is dit rubber hiervan want de adverteerder waar jij dit hebt gekocht bied ook veel plaatdelen van dit model aan.

Arjan3000
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Arjan3000

Ok, dat zou het wel wezen dan. Ik had gehoopt dat het rubber het zelfde was.

Dan maar weer verder zoeken naar het goede rubber.



Over dit topic

Gestart 18 November 2013 door HENKVANEIJK

Laatste reactie door EdwinStoetje12


Meest recente posts

Bevestiging tank aan het achterframe Sparta 3v
Oorzaak van gebroken bouten is ook nog wel eens dat iemand er RVS...
8 Maart | 23:52 uur door Geert

Sparta sport 2v iets harder laten lopen
Bedankt voor alle reacties! @45069 ik snap u zeker, ik laat hem...
8 Maart | 20:00 uur door Jan Visch

Sparta v3 sport te koop
Wij hebben een Sparta sport v3 te koop. Staat stil in de schuur, na...
8 Maart | 19:17 uur door janneke268@live.nl

Sparta 2V motor valt uit
Je kan ook de ontstekingsspoel laten testen bij iemand met een...
8 Maart | 15:14 uur door T.Bakker

Achternaaf
Vielleicht hat jemand noch einen anderen übrig oder ich...
8 Maart | 11:21 uur door Markus Hensen

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: