Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Voostellen Frans

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

hoi frans ik heb zelf een 3v gehad daarnaast ook een 2v sachsblok op mijn union tourist.

met het 2v blok had ik geen enkel probleem met schakelen en wat betreft het rijden dat maakt niet veel uit het is met toeritten zelfs fijner.

ja de voetrem is wat lastiger op een 2v maar daar heeft een kennis van mij toch een voetrem op gezet maar dan moet je er een verstelbare trapper op maken en een rempedaal aanpassen.

ik hoop dat je gaat slagen 

grGer

paulmz
Citeer
Privébericht
Naar profiel
paulmz

Wat betreft die verstelbare cranck(die lastig te vinden is en duur is),kan je ook een linkse cranck nemen,gaat je in boren en M8 in tappen en vervolgens met een bout op de juiste plek vastzetten.

event. Kan je het spiegat dichtlassen.

Starten moet je dan met het rechter pedaal,maar ook starten op een linker patentcranck wordt afgeraden.

 

Paul

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Die in de Meern lijkt best oke. Zag geen originele gele plaat op voorspatbord, mis n chroomstrip op achterstukje kettingkast en t lijkt of de achterkant van dr buddyseat stuk is maar dat vind ik moeilijk te zien. Je moet daarbij wel van de chocokleur houden maar dat is persoonlijk... ook twijfel ik over achterlicht, deze kan ik niet goed zien nl.. Denk ook dat er eigenlijk een sigaaruitlaat op hoort, maar je kunt ook overal over vallen natuurlijk...

Schat m zo van 1976 ofzo, lijkt me geen verkeerde zo op t oog.

Groet Ronald

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Voor dit bedrag kom je al in de buurt van een Zundapp. Een 2V moet je ook niet doen. Het gat tussen 1e en 2e versnelling is erg groot. Bovendien heeft een 2V moeite met klimmen. Je komt geen heuvel op. Niet doen dus. Concentreer je op een 4V of anders 3V.

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

ik denk voor de heuvels sowieso geen Sparta brommer beter een 4 takt met 4 of 5 versnellingen deze hebben een beter koppel bijv honda of yamaha.

maar voor gewone ritten met een juiste tandwielverhouding en een nette cilinder set gaat een 2v prima en wat de 3v betreft

is vaak het schakelmechanisme afstellen een dik probleem.

gr Ger

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Waar in nederland heb je heuvels?

Ja als je in limburg woont misschien maar de hevels die ik hier in noord holland tegen kom zijn verkeersdrempels, nederland is voor een groot deel zo plat als een dubbeltje



Over dit topic

Gestart 3 Juli 2020 door Spartaclub

Laatste reactie door Spartaclub


Meest recente posts

Voorvork en kroonstuk Sport 3v
Ik ben op zoek naar een voorvork en kroonstuk voor mijn Sparta...
11 Augustus | 22:23 uur door jansport

Spoedje Spoedje carburateur Sparta 2v sport 1978
Wat zoekt u precies? Een onderdeeltje of n hele carburateur?
11 Augustus | 22:16 uur door Ouwe Luuk

Neusje Sparta MA50
We hebben inmiddels contact  
11 Augustus | 16:51 uur door 45069

Oldtimerverzekering
Staat ook in de voorwaarden,  bestuurders minimaal 24 jaar...
11 Augustus | 16:50 uur door 45069

Afstellen 3V bak.
Heb je er weleens aan gedacht om n binnenkabel van je rem te nemen,...
10 Augustus | 21:33 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: