Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » aanlopen achterwiel

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Ik heb een GF 50 Tour met een kettingkast met een onder en bovendeel. na montage van het achterwiel met een band 19x2,5 loopt het wiel (iets) tegen de kettingkast aan. Het wiel staat goed in het midden en staat niet scheef; dus ga ik er van uit dat die goed gemonteerd is.

Nu heb ik gezien dat je de voorzijde van de kettingkast strak tegen het frame kunt monteren of met vulplaatjes o.i.d naar buiten kunt brengen; meer tegen de achterbrug. Aan de achterzijde vande kettingkast heb je vlgms mij geen mogelijkheden om iets te stellen.

Ik heb geen ervaring met dit type kettingkast, dus mijn vraag is hoe anderen dit type kettingkast hebben gemonteerd en het eventueel aanlopen hebben opgelost.

Goof

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Goof, ik zou morgen even kunnen kijken hoe de kettingkast bij mij is aangebracht. 

Peter.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Peter,

ik hoopte al dat je zou reageren. Ik hoor (of zie?) graag hoe het bij jouw brommer is gemonteerd.

Groeten,

Goof

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Goof,

Heb vandaag het achterwiel uit mijn GF gedraaid en zal je morgen even doorgeven hoe de as is opgebouwd met de bussen en moeren. De ketting kast was bij deze (nog een vrij onversleutelde sparta) aan zowel als aan de voorzijde (bij het motorblok en bij de standaard) en achterzijde (bij de schokbreker) gelijk tegen de achtervork aangescroefd. Dus geen vulplaatjes o.i.d.  Morgen meer...

Gr. Peter.

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hoi Goof,

Bij mijn Gf zit de kettingkast ook tegen de achtervork en zit de band ongeveer 7 tot 8 mm vrij van de kettingkast.

Het zijn wel Anlass Whitewall 23 x 2 x 2.25 banden misschien dat dit er ook mee te maken heeft of anders misschien de

plaatsing van het achterwiel in de achtervork zoals Peter het al aangeeft.

Ik heb in ieder geval totaal geen last van aanlopen tegen de kettingkast.

Gr. Rien.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Goof,

Zo ziet de opbouw van het achterwiel van mijn GF er uit. (gezien vanaf berijder positie)

rechts:                                   links:

-conus                                   -conus 
-vulplaatje (0,5 mm)                -plaatje met inwendig lipje (borging conus)
-remankerplaat                       -(borg)moer (10 mm)  
-vulbus (14 mm)                     -vork
-(borg)moer (10 mm)               -k-spanner
-vork                                    -sluitring
-k-spanner                             -moer  
-sluitring
moer

aslengte t.o.v. conus 50,5 mm     aslengte t.o.v. conus 32,5 mm

Heb ik ook nog een vraag aan jou.
Bij mijn GF tour zitten naven van 100 mm en bij mijn GF sport naven van 115 mm (rem trommel inwendig) Wat voor naven zitten er in jouw Gf tour gemonteerd?
De breedte van de naven is overigens nagenoeg gelijk dus voor de opbouw van de as zal het niet uit maken. Heb wel een achterband van 2,25 breed i.p.v. een band van 2,50.

Gr. Peter.


 



Over dit topic

Gestart 22 December 2015 door Goof

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

SA50 handleiding
Ik heb een SA50 handleiding origineel . Wil ik verkopen of...
21 Januari | 15:38 uur door 45069

decompressie hendel
Bedankt voor de uitleg! Vanmorgen wat spullen besteld, dus van de...
21 Januari | 10:57 uur door Kees Jan

Even voorstellen
Ik kan niet goed zien wat voor voornaaf het is, er zit een goede...
20 Januari | 19:37 uur door Arjan3000

Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966
Dag Wim,   Ik heb je een PB gestuurd omtrent het spuiten van...
19 Januari | 19:00 uur door Wis97

Voorrem en kabels
Post hier n foto van t eindresultaat; we zijn benieuwd! Groet Ronald
17 Januari | 11:36 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: