Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » achterspatbord / uitlaat

Charo
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Charo

Via dit forum zag ik dat er via oldtimerdelen een achterspartbord te bestellen is. Misschien blond, maar hoe is de bevestiging ervan ?

Tevens kan ik niet zo goed achterhalen welke uitlaat ik moet bestellen via oldtimerdelen, qua diameter enzo?
Tevens wat is het verschil tussen normaal/orgineel en een sigaar?
Ik heb er nu een met een bolle/stompe achterkant.

 

bedankt!

 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

dat achterspatbord is alleen de witte plaat die op het achterspatbord gaat.
deze wordt vastgehouden door het achterlicht.

De diameter van je uitlaat hangt af van de diameter van je bocht.
Bij een 28 mm bocht zit vaak een 60mm demper, bij een 32mm bocht een 70mm demper. Bij een dikkere demper moet je ook een andere beugel meebestellen. Ik weet niet wat voor een cilinder je hebt, maar je kan ervoor kiezen om en de bocht en de pijp 32mm te nemen.
qua vormen:
dit is een sigaar:

En dit een stompe zegmaar.

Charo
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Charo

ik heb een jlo piano, ik zal eens zoeken voor een diameter. wat is het verschil tussen een stompe en sigaar verder dan behalve het uiterlijk?

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Niks, alleen kan bij een sigaar meestal de achterkant eraf, en ik vind ze iets stiller, het type dat ik op de monza heb zit alleen een buis in als demper, op de sparta zit er een echte ouderwetse demper in.

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Voor originaliteit zou je een "sigaar" moeten bestellen; dat zat er origineel onder. Bij JLO heb je qua bocht niet veel keus; 27/28 mm. Toch zijn er bij Oldtimerdelen ook verschillen. 

Voor m'n 2-V met JLO heb ik de goedkoopste immi-set van Oldtimerdelen; bocht, "stompe"demper en klemmen en met wat aanpassingen rijdt dit setje prima én na 3 jaar door weer-wind en pekel én 3x uitbranden nog steeds geen spatje roest ! 

Voor m'n GG-50 heb ik de (duurdere) sigaar van oldtimerdelen. Dat is authentieker,duurder, presteert minder en ..........duidelijk roestgevoeliger. Na wat opboren van de drossel-demper rijdt het nu best goed maar dat maakt-em weer wat luidruchtiger.  Het eindstuk heb ik ook wat opgeruimd, en er wat Brillo's in gestopt op het ergste geknetter af te dempen. 

Het immi-set, beavlt mij het best, en is ook nog eens voordeliger. 



Over dit topic

Gestart 29 Januari 2013 door Charo

Laatste reactie door thijstussengas


Meest recente posts

Remlicht
Super heren ga er vandeweek mee aan de slag Ik ga eerst een...
4 April | 10:38 uur door @tje

Probleem met achterwiel/as sparta sport 2v
Interressant dit aangezien ik mij dit ook een tijdje geleden...
3 April | 22:38 uur door remijanssen

2v slaat op hol
Ik zit ook te denken aan valselucht oid
3 April | 20:12 uur door Ouwe Luuk

Leden in de buurt van Duiven bij Arnhem?
Aanvankelijk leek het mee te vallen en zag ik weinig benzine in de...
3 April | 18:47 uur door esmi

Ontsteking jlo G50
Welke brandstof verhouding gebruik je 1:50 of minder ??
3 April | 16:12 uur door Evert GH 64

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: