Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Banden maat Sport 3V 1970

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Hallo

Als ik nieuwe banden voor mijn sparta sport bestel welke maat moet ik dan hebben? En is er verschil tussen voor en achter?

Alvast bedankt

Groet Rimmert 

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Ehm, welke maat staat er op je huidige banden rimmert?  21 x 2 x 2.25 =17x 2.25 (2 1/4) , 20 x 2 x2.25 =16 x 2.25 (2 1/4) Nee, er hoeft geen verschil tussen voor en achter te zijn. Hoe het bij het model van jou is weet ik niet maar bij de oudere sparta's is voor geen brede band te monteren (groter dan 2 1/4) omdat de band anders tegen de stabilisatie beugel aanloopt (beugel tussen de beide voorvork poten) Achter is wel een band van 2 12 te monteren, vind persoonlijk een wat bredere band mooier staan.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Dat weet ik niet precies, er zitten hele oude vredestein's onder. Volgens mij de orginele banden vanuit de fabriek nog, De brommer is niet veel gebruikt toen ik hem kocht en ik heb nooit de moeite genomen om de banden even te vervangen, tot nu. Ik weet niet meer wat er op stond maar volgens mij ook een maat aanduiding waar je nu niets meer mee kunt, De brommer is uit 1970 en heeft 100mm naven mocht dit wat uitsluiten, 

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Volgens een folder uit 1970 zouden er banden 21 x 2 x 2.50 op zitten, da's nu 17 x 2 1/2

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

in 1971 werden er 16 inch wielen gemonteerd.

Over dit topic

Gestart 23 Augustus 2016 door Rimmert

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

Sparta GD50 tour Capri-blauwgroen ?
Ik zal niet heel gauw een sparta kopen die ooit is over gespoten...
13 Oktober | 22:39 uur door pjotr

Sparta onderdelendag
User nelliesairbrush zei: Beste mensen, Ik heb me zojuist als...
13 Oktober | 00:07 uur door 45069

Lidmaatschap aangevraagd maar....
12 Oktober | 23:30 uur door nelliesairbrush

Na 43 jaar weer een bromfiets
Sparta net opgehaald, thuis dus gelijk op zoek naar het...
12 Oktober | 15:26 uur door nelliesairbrush

sparta sport v3 zadel
dat is het probleem... het metaal is ook erg aangetast
8 Oktober | 21:54 uur door dowhatyoudo

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: