Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Demonteren jlo blok 540

Nicky
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Nicky
  • Ben momenteel mijn sparta 540 aan het demonteren, maar dit wilt niet echt goed lukken.
  • Bij het vliegwiel loop ik vast kan er deze maar niet afgrijzen, wie kan er mij hierbij helpen  want weet er zelf geen raad meer bij.
  • Het blokje is in zijn geheel nu een paar millimeter open maar daar blijft het ook bij.Jlo blok 540
Nicky
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Nicky

Sparta blok 540

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Nicky,

gaat volgens mijn niet lukken zo. Ik heb geen kennis van jou blokje, maar normaal gesproken, moet je eerst je viegwiel demonteren voordat je het blokje kunt delen. Als ik naar de foto van je vliegwiel kijk, denk ik dat je een speciale trekker nodig hebt. Misschien is er een forum lid die je wilt helpen en anders is mijn advies om met het blokje onder de arm naar de plaatselijke brommerboer te gaan en hem te vragen om het vliegwiel te demonteren.

Onder link "documenten" van onze website, is er waarschijnlijk ook informatie te vinden over dit blokje en hoe je die kunt demonteren.

Succes

Goof

 

kvm
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kvm

Kijken we wel naar het vliegwiel op deze foto? Dit is toch de koppeling? Vliegwiel zit aan de andere kant met de onsteking erin/eronder?

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Vlgns mij heb je gelijk, even niet opgelet Foot in mouth! Maar ook die zal er af moeten voordat je het blokje kunt delen. Dus nu twee uitdagingen: demonteren vliegwiel èn demonteren koppeling....

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Indien je de bouten van de ontstekingsdeksel in de koppeling draait kan je die er zo naar voren toe uit trekken.

Vervolgens de spie eruit pakken met een tang en als dat niet gaat een fittingschroevendraaier tegen de rand van de spie en zo eruit tikken. Dan volgt dacht ik nog een segerring. die loshalen en dan kan het koppelingshuis van de as af.

 

Met uit elkaar halen met een houten of nylon hamer op de krukas tikken. Hierbij ervoor zorgen dat de spleet over de hele lengte van het carter gelijk blijft, anders komt het niet los omdat het klem loopt op de assen.



Over dit topic

Gestart 1 Juni 2016 door Nicky

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

Velgen Sparta G50 AV
Okidoki  toppie bedankt ga ik daar achter aan!!! 
26 Januari | 10:06 uur door richard.katuin@hotmail.com

Even voorstellen
Is de leeftijd nog na te gaan? En zou het invloed hebben op de de...
26 Januari | 09:50 uur door Arjan3000

Informatie over mijn Sparta Sport 2v gevraagd
Is van 1976 en is orgineel op het gele plaatje na.Niet restaureren...
25 Januari | 23:52 uur door henkp

SA50 handleiding
Handleiding verkocht aan "Ouwe Luuk"   
24 Januari | 13:47 uur door 45069

Sparta Sport 3V - ULM
Deze link maar eens bekijken:...
24 Januari | 09:25 uur door 45069

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: