Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Ik heb op Marktplaats een koplampje en een schakelaar besteld van een Sparta Lucky, nu maar hopen dat de schakelaar het zelfde en goed werkend is. Maar ik wil toch graag weten of de schakelaar uit elkaar kan, en zo ja hoe dat in zijn werk gaat.

Wie kan mij helpen???

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Dat kan Wim! Zelfde schakelaar nl. Vanaf onderzijde langs zijkant beetje vrutten met smal schroevedraaiertje, dan komt t witte plaatje los waar de draden in zitten. Advies: blijf van bovenkant af...als dat uit mekaar valt is t n heel ge etter om t weer in mekaar te krijgen..... succes groet Ronald

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

OK dat zal ik eens gaan proberen, hij is kapot, dus veel erger kan ik het niet maken.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

User Sparta Sport zei:

Ik kan bij Leertouwer wel een nieuwe schakelaar kopen, maar die heeft niet de orginele witte sparta schakelaar, en die heb ik er toch graag op. als het niet lukt kan ik dat altijd nog doen.

Hallo Wim, een beetje een late reactie op dit bericht maar hoort er wel een witte lucia schakelaar met het sparta logo op de grand sport te zitten?
Heb zelf ook een grand sport en deze heeft een verchroomde vetta schakelaar als ik het mij goed herinner.
Zal er morgen even een foto van maken. 

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Geachte mede Spartanen, Mijn GI Grand Sport staat klaar voor de RDW-keuring.

Ik heb er hel veel werk aan gehad, heel veel tijd in gestoken om alle missende delen bij elkaar te sprokkelen, de basis was een GI Sport met voor een spatbord dat leek, en achter een afgezaagd spatbord.

Het chromewerk is gedaan door Galviron in Vaassen, en zag er best goed uit, het enige wat iets minder was, waren de binnenhoekjes van de naven, gelukkig had Galvaron daar al voor gewaarschuwd, anders zou dat wel tegengevallen zijn.

Als je dat beter wilt, moet je de naven losslijpen, en na het verchromen weer samenvoegen naar elkaar toe persen lassen en nieuwe lagerpassinen draaien. Ik heb mijn twijfels of dat wel goed komt, dus heb ik dat maar niet gedaan.

Strak zetten en spuiten heb ik zelf gedaan, maar er zijn wel een paar onderdelen die ik graag wat beter had willen zien. Hier en daar heeft de lak wel een beetje sinaasappel effect, maar ik ben wel tevreden.

Het Blok heb ik ook zelf uit elkaar gehad, en alle lagers keringen en het tandwiel van de 2de versnelling vervangen.

Ik dacht dat de krukas nog wel kon, dus die is zonder revisie teruggezet. Ik hoor bij koude motor wel een geluidje, maar dat zou ook van de tandwiel overbrenging van de krukas naar de koppeling as kunnen komen. Ik ken dit blok niet maar ik vindt het geen lekker geluid. Wellicht rij ik er een keer mee naar Schoonhoven, dan kan ik Clemens Jansen eens laten luisteren.

Op zich is het ook niet zo'n groot karwei om het blok te demonteren en er een andere krukas in te zetten, die heb ik inmiddels al wel via marktplaat gekocht.

Een ding is zeker, het retaureren van een Sparta is een veel grotere uitdaging als een Kreidler of een Zundapp.

Onderdelen van Sparta en JLO zijn schaars en prijzig.

Met vriendelijke groet

Wim 

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Nog even een paar mensen bedanken voor info ondersteuning en onderdelen:

Marius

Freek Vullers 

Ouwe Luuk

Electronicasmurf

Bedankt Wim

Over dit topic

Gestart 23 Oktober 2018 door

Laatste reactie door Marius

Meest recente posts

Sachs 50/1M loopt alleen stationair
Een andere carburateur gemonteerd.  Nu is het wel goed
5 April | 14:31 uur door fesmelt

Bing 1/12/168 lekkage
Bij mijn 3V leek t daar ook uit te komen. Toen ik goed keek zag ik...
5 April | 14:17 uur door Ouwe Luuk

Kettingbreuk SpartaSport 3V
Kan je wiel nog wat naar voren om zodoende ruimte te winnen? 2...
5 April | 14:14 uur door Ouwe Luuk

Sparta Sport 3v 1972 voltooide restauratie
Cheers Ronald! En bedankt voor alle hulp op afstand!
4 April | 23:14 uur door remijanssen

Vec ontsteking
Ik heb van middag gereden met de sparta en hij rijd echt geweldig...
4 April | 22:04 uur door @tje

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: