Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » GD50

Citeer
Privébericht
Naar profiel

Beste mede Spartanen.

Onlangs kocht ik een erg leuk Sparta GD50.

Het brommerte loopt als een naaimachientje.

Alleen er zit een lelijke deuk in de tank. Om deze voor het uitdeuken en spuiten te demonteren, moet eerst de buddy worden verwijderd.

Ik heb weinig ervaring met het sleutelen aan deze oude modellen, dus weet ik absoluut niet hoe ik de buddy los krijg.

Mij is al verteld dat het waarschijnlijk van inder het achter spatbord moet.

Voor ik het achterwiel er uit ga slopen hoop ik eerst van ervaren spartanen te horen of dit de juiste weg is.

Ik hoop op veel reacties.

Mvg Henry

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

als je onder het zadel kijkt zie je twee bouten m8, die even wat los draaien en dan de buddyseat naar achteren duwenWink

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Mooi type sparta, deze GD sport! Heb er zelf ook nog zo'n  één in onderdelen liggen die ik dit jaar weer hoop in elkaar te zetten. Heb inmiddels de ontbrekende onderdelen bij elkaar gezocht maar moet de buddy nog laten bekleden en de wielen nog verspaken. Ook moet het blok nog gereviseerd worden. Die van jou ziet er, voor zover ik het op de foto kan zien, nog mooi compleet uit. Veel rijplezier d'r mee gewenst!Wink

Citeer
Privébericht
Naar profiel

User Maarten zei:

als je onder het zadel kijkt zie je twee bouten m8, die even wat los draaien en dan de buddyseat naar achteren duwenWink

Jammer Maarten, maar ik denk dat je met een ander model in de war bent.

Was het maar zo eenvoudig. Onder de buddy zitten idd twee boutjes. deze kan ik makkelijk los maken ,maar pas verwijderen nadien de buddy is verwijderd. Dus het kip en ei verhaal.

Ik ga toch maar een het achterwiel demonteren. Het mooie eer komt eraan, en ik wil niet een seizoen rijden met een gedeukte tank.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Dag Henry, ja ik kan u spijtig genoeg niet uitleggen hoe je dit zadel moet demonteren, maar ik vraag me af of die deuk in jou tank echt zo erg is dat het moet laten maken...Ik ben van de veronderstelling dat deze gebruiksporen net de charme aan zo een brommer van +- 50 jaar geven.

Als je dan een stuk herspuit gaat er een deel van zijn originaliteit verlorenUndecided

Citeer
Privébericht
Naar profiel

User Maarten zei:

als je onder het zadel kijkt zie je twee bouten m8, die even wat los draaien en dan de buddyseat naar achteren duwenWink

Nou, ik moet mijn excuus aanbieden aan Maarten.

Hij heeft deels gelijk.

Onder buddy zitten meerdere bouten.

De bouten waar Maarten het over had zitten vooraan, haast tegen de Tank.

Door een afbeelding van de GD50 maar dan de touring te bekijken, zag ik dat onder het panzadel van d touring idd twee bouten zitten.

Wetende dat het frame van de touring en de sport identiek zijn, besloot ik toch maar een goed de boel onder de buddy af te tasten. Ik voelde één bout met moer. Na deze op gevoel los e hebben de draaid(hoeft maar los. Niet eruit). kon ik idd de buddy naar achter schuiven en verwijderen. Dus Maarten. Nogmaals mijn excuus.  Voor 99% had jij gelijk. het waren geen twee maar slechts één bout (lekker belangrijk).

Een volgende keer zal ik jou advies zonder bedenkingen accepteren.



Over dit topic

Gestart 11 Maart 2013 door

Laatste reactie door excalibur


Meest recente posts

SA50 handleiding
Ik heb een SA50 handleiding origineel . Wil ik verkopen of...
21 Januari | 15:38 uur door 45069

decompressie hendel
Bedankt voor de uitleg! Vanmorgen wat spullen besteld, dus van de...
21 Januari | 10:57 uur door Kees Jan

Even voorstellen
Ik kan niet goed zien wat voor voornaaf het is, er zit een goede...
20 Januari | 19:37 uur door Arjan3000

Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966
Dag Wim,   Ik heb je een PB gestuurd omtrent het spuiten van...
19 Januari | 19:00 uur door Wis97

Voorrem en kabels
Post hier n foto van t eindresultaat; we zijn benieuwd! Groet Ronald
17 Januari | 11:36 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: