Beste Spartanen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een SE. Omdat het chroom van het achterwiel erg slecht was, besloot ik deze te vervangen voor een aardig 2ehands exemplaar (alle maten kloppen). Omdat het tandwiel van dit wiel erg slecht was, heb ik het tandwiel van het oude wiel overgezet.
Bij het monteren van het achterwiel viel het me op dat de ketting wel erg slap hangt. Het wiel staat maximaal naar achteren, dus ik heb het idee dat de ketting te veel schakels heeft. Dit zijn er nu 51.
Dit is mijn allereerste brommer, dus alles is nog nieuw voor me. Ik heb het forum behoorlijk doorgespit en de SE-handleiding gelezen, maar kom er niet uit.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast dank daarvoor.
Groet!
David
PS De rubberen dop van de kettingkast is zo droog, dat deze bij verwijderen zeker gaat breken. Dit maakt het dus wat lastiger om de in de handleiding genoemde 2 cm te controleren, maar het lijkt veel meer.
Hierbij wat foto's om mijn verhaal te verduidelijken: