Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Kleur Se50

Ronaldbusschers
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ronaldbusschers

Beste allemaal, 

Ik ben nieuw op dit forum dus wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Ronald Busschers en woonachtig in Best. 

Ik heb recent een Sparta Se50 gekocht welke ik wil gaan restaureren. Op dit moment is hij zwart, echter de lak is nodig aan een opfrisbeurt toe. 

Ik twijfel nu om de brommer compleet over te spuiten en dan wel in de granietgrijze kleur. 

Is dit aan te raden of kan ik hem beter origineel laten? 

Kan iemand mogelijk vertellen welke kleurcode ik dan het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt! 

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Ronald,

om te beginnen, welkom op dit forum. Of je je brommer wel of niet helemaal helemaal restaureert kan een bron zijn van lange discussies. Wat mij betreft is het persoonlijk, wil je authentiek of wil je een perfect mooie oldtimer? Het antwoord op die vraag, geeft gelijk het antwoord wat je moet doen. Ik zou de brommer eerst technisch in orde maken en de bestaande toestand conserveren door bijvoorbeeld goed te poetsen. Je zult zien dat het resultaat vaak nog erg meevalt. Dan eerst keuren bij de RDW? en een poosje lekker toeren. Daarna kun je altijd nig overgaan tot complete restauratie.

Sparta werkte niet met kleurcodes. Zover mijn kennis reikt , werden de onderdelen gedompeld en konden de lakbaden per serie nog wel eens van kleur verschillen. 

In plaats van overspuiten, kun je je brommer ook stralen en daatrna laten poedercoaten in een (RAL) kleur. Je kunt de kleur laten afwerken met een transpatrante poedercoating. Resultaat is erg mooi en het is veel goedkoper dan spuiten.

Plaats eens een foto van je brommer, daar zijn we altijd gek op.

Goof

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hallo Ronald,

Per 1 januari veranderen de regels voor 2-takten en worden er geen kentekens meer afgegeven als het voertuig niet aan de euro-4 regels voldoet. Een 2-takt voldoet niet aan deze eis.

Mijn advies is om de brommer aan de eisen te laten voldoen en dan te laten keuren en kenteken aanvragen.

Als je het kenteken hebt dan pas met de restauratie beginnen. Bij de aanvraag voor keuring bij de RDW bij de aanvrasg vermelden dat het om een klassieke brommer gaat. Niet iedere keurmeester mag klassiekers keuren.

Gr. John

Ronaldbusschers
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ronaldbusschers

Dank je voor jullie input, gelukkig is hij al gekeurd en zit er al een kenteken op. Kom ik dus goed weg als ik jullie reactie lees. 

Op onderstaande foto is hij te zien, voor mij is het echt een lang gekoesterde wens die uitgekomen is, al sinds mijn jeugd was ik gek op deze brommers. 

Ik heb ook foto's gezien van de se50 met een buddyseat, ik heb hier al naar gekeken om mijn vrouw eens rond te chauffeuren maar nog geen kunnen vinden. 

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

User johnstoffelen zei:

Hallo Ronald,

Per 1 januari veranderen de regels voor 2-takten en worden er geen kentekens meer afgegeven als het voertuig niet aan de euro-4 regels voldoet. Een 2-takt voldoet niet aan deze eis.

Mijn advies is om de brommer aan de eisen te laten voldoen en dan te laten keuren en kenteken aanvragen.

Als je het kenteken hebt dan pas met de restauratie beginnen. Bij de aanvraag voor keuring bij de RDW bij de aanvrasg vermelden dat het om een klassieke brommer gaat. Niet iedere keurmeester mag klassiekers keuren.

Gr. John

Dat geldt niet voor onze oldtimerbromfietsen, daar kun je gewoon een kenteken voor aanvragen  !

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ik denk dat t een SF 50 is, gezien t gaasje in de motorkappen?



Over dit topic

Gestart 15 Juli 2018 door Ronaldbusschers

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Accu aansluiten 3V ULM
Dat is een goed idee, ga ik proberen. Bedankt voor je reactie! 
16 Februari | 23:42 uur door Syncrorcnys

rubberbussen voorvork sport 2v
Bij mijn weten zijn die nergens te bestellen, Er zijn mensen die ze...
16 Februari | 16:15 uur door remijanssen

Koppelingsplaten Sachs 501/3 bkf
Hallo!  De koppelingsplaten in mijn Sachsblok 501/3 bkf zijn...
16 Februari | 15:36 uur door Bennolientje

Gezocht tankrubber
Ik zoek nog een rubber strip voor over de felsnaad van de tank van...
16 Februari | 14:54 uur door musschejan

Gereedschap kastje
Hoi Pjotr Ik wil hem wel van je overnemen .Gr Jaap Stuur je wel een...
11 Februari | 21:08 uur door schreud

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: