Beste Ronald,
om te beginnen, welkom op dit forum. Of je je brommer wel of niet helemaal helemaal restaureert kan een bron zijn van lange discussies. Wat mij betreft is het persoonlijk, wil je authentiek of wil je een perfect mooie oldtimer? Het antwoord op die vraag, geeft gelijk het antwoord wat je moet doen. Ik zou de brommer eerst technisch in orde maken en de bestaande toestand conserveren door bijvoorbeeld goed te poetsen. Je zult zien dat het resultaat vaak nog erg meevalt. Dan eerst keuren bij de RDW? en een poosje lekker toeren. Daarna kun je altijd nig overgaan tot complete restauratie.
Sparta werkte niet met kleurcodes. Zover mijn kennis reikt , werden de onderdelen gedompeld en konden de lakbaden per serie nog wel eens van kleur verschillen.
In plaats van overspuiten, kun je je brommer ook stralen en daatrna laten poedercoaten in een (RAL) kleur. Je kunt de kleur laten afwerken met een transpatrante poedercoating. Resultaat is erg mooi en het is veel goedkoper dan spuiten.
Plaats eens een foto van je brommer, daar zijn we altijd gek op.
Goof