Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Lak Sparta sport 2v

Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bewerk dit bericht

Hallo ik zal me even voorstellen ik ben mads dekker en ben sinds kort de eigenaar van een Sparta sport 2v.

 

Ik heb de brommer net bijna een week en is nu volledig gedemonteerd maar nu zag ik dat op een paar plekken wat roest vorming is. Nu is mijn vraag moet ik de slechte punten alleen opschuren en daar een nieuwe laag menie met weer zwarte verf erover heen of helemaal schuren en in de nieuwe lak of zal ik toch de orginele lak met rust laten?

Groetjes mads

P.S de fotos komen later

 

john meisters
Citeer
Privébericht
Naar profiel
john meisters

User zei:

moet ik de slechte punten alleen opschuren en daar een nieuwe laag menie met weer zwarte verf erover heen of helemaal schuren en in de nieuwe lak of zal ik toch de orginele lak met rust laten?

Eeen beetje persoonlijke vraag.

Wil je je Sparta weer in nieuwstaat terugbrengen dan moet je hem volledig opschuren of zandstralen en overspuiten of laten poederlakken.

Wil je juist de originele staat behouden dan moet je overal afblijven en een beetje roest is dan geen drama.

Ik ben van de laatste categorie: Zo origineel mogelijk, dus met wat gebruikssporen en zelfs hier en daar een beetje roest, zo vind ik ze het mooist.

Originele lak is uniek, en komt na overspuiten / poederlakken nooit meer terug, hoe mooi je het ook doet.

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Hij is maar een keer origineel,  restoreren kan zo vaak je wil Smile

Mads Dekker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Mads Dekker

Oke harstikke bedankt voor de reacties ik heb toch maar besloten om zo veel mogelijk van de orginele lak tebehouden. Er zijn een paar dingen die ik toch zou moeten kaal halen en opnieuw in de lak moet zetten zoals de standdaard en de achterbrug verder kwam er ook nog een leuke verrasing uit het frame zetten zoals een paar cm water 5 vas geroeste bougies en een sleutel. Maar voor 160 euro is de brommer in een voor mij al hele goede staat loopt top.

Hier zijn de foto zoals ik had beloofd. Groetjes mads

 

 

 

 

P.S zou iemand mischien weten wat het bouwjaar is ik zou het zelf niet weten?

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Hee dat is die brommer die op speurders te koop stond voor 200 euro..amaai dat je die gekregen hebt voor 160 euro..Laughing die verkoper heeft dan hem dan toch bijna voor niets weggegeven.

Dit is zeker en vast een brommer van 1969. Je framenr begint met een 9 en jou sticker verwijst ook nr bwjr 1969. Veel succes alvast met het opknappen.

 

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Dit is zeker een sparta sport 2V uit 1969. Te zien aan de kleur (zwart is bijna niet geleverd, spatborden, witte kettingkast, grijze koplamp, union naven, en membraan cilinder met lange cilinderbeugels). Leuk project!

Alleen de achterrem kan ik niet helemaal plaatsen.

Een keertje goed poetsen en orgineel laten. Die lak is keihard en blijft er nog wel ff opzitten. Anders poedercoaten.



Over dit topic

Gestart 2 Januari 2014 door

Laatste reactie door Geert


Meest recente posts

SA50 handleiding
Ik hoor het wel via pb
22 Januari | 22:53 uur door 45069

Achterste remtrommel blokkeert
Hallo. Heeft piet het probleem opgelost en zo ja wat was er aan de...
22 Januari | 10:02 uur door willemfamel@hotmail.com

Sparta Sport 3V - ULM
Hoi  Jan het is een hele mooie machine geworden  .Ja er...
21 Januari | 22:22 uur door schreud

decompressie hendel
Bedankt voor de uitleg! Vanmorgen wat spullen besteld, dus van de...
21 Januari | 10:57 uur door Kees Jan

Even voorstellen
Ik kan niet goed zien wat voor voornaaf het is, er zit een goede...
20 Januari | 19:37 uur door Arjan3000

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: