Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Reparatie schakelhandel 3 V

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Daar de 3V schakelhandel op mijn Sport steeds dol draait wil ik overgaan tot de reparatie ervan.

Naar aanleiding van een artikel in één van de vorige koeriers en een afbeelding van zo een reparatieboutje (van het oude forum)heb ik toch nog enkele vraagjes.

- hoe krijg je het oude drukmoertje (dat tegen het stuur, met zo 2 opstaande lijntjes erop) uit de hendel? Het lijkt wel los te zitten maar ik kan het er niet uittrekken.

- wat het nieuwe boutje (M6) betreft hoe kan het moertje bovenaan ter vervanging van het plaatje dat tevens het handvat vasthoudt er voor zorgen dat uw handvat niet los zit. Het originele plaatje zit toch in de inkeping van het handvat?

- moet men dan ook M6 draad tappen in de hendel?

Graag jullie ervaringen hiermee.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

ik heb een moertje zo geveild zodat het in de hendel past, op de plek van dat plaatje, dan een m6 boutje erdoor, met een puntje eraan, in het handvat geen draad, want daar is het moertje voor.

Dit is mijn nieuwe boutje:

 

Voor meer foto's zal ik even zoeken.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Nu snap ik het niet helemaal hoor.

Origineel heb je van buitenaf bekeken toch volgende deeltjes:

-het boutje, een moertje, een plaatje (die het handvat aan het andere deel van de hendel houdt) en dan zit er in de binnekant van de hendel ook zoiets als een moertje dat tegen het stuur drukt.

Nu dacht ik op het oude forum een foto gezien te hebben waar men een boutje heeft met een aangepast moertje voor tegen het stuur te drukken en dan nog een moertje aan de buitenkant van de hendel..... moet men hierbij dan ook het originele plaatje monteren??

Nu krijg ik dat stukje dat tegen het stuur drukt niet uit de hendel...hoe moet men dat verwijderen?Cry

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

het plaatje moet er uit kunnen schuiven, maar alles kan een beetje vervormd zijn.

maar wat is er precies dol?

want het plaatje hoeft enkel tegen het stuur te duwen, is de schroefdraad van het vaste deel van het handvat dol? dan raad ik aan om een tap m7 te nemen en een boutje m7 aan te passen door er een puntje aan te slijpen en die als vervangende bout gebruiken.

Of is de schroefdraad van het boutje rot zodat de moer niet meer grijpt?

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Kan het ook zijn dat door de vele groeven in het stuur door het vastzetten in het verleden van de hendel dat alles doldraait?

Want het boutje kan ik nog wel even vastdraaien en er is volgens mij nog niets van schroefdraad dolgedraaid..

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

probeer anders even wat detailfoto's te makenWink



Over dit topic

Gestart 4 Maart 2012 door sparta_333

Laatste reactie door 7037


Meest recente posts

Sparta GD50 tour Capri-blauwgroen ?
Ik zal niet heel gauw een sparta kopen die ooit is over gespoten...
13 Oktober | 22:39 uur door pjotr

Sparta onderdelendag
User nelliesairbrush zei: Beste mensen, Ik heb me zojuist als...
13 Oktober | 00:07 uur door 45069

Lidmaatschap aangevraagd maar....
12 Oktober | 23:30 uur door nelliesairbrush

Na 43 jaar weer een bromfiets
Sparta net opgehaald, thuis dus gelijk op zoek naar het...
12 Oktober | 15:26 uur door nelliesairbrush

sparta sport v3 zadel
dat is het probleem... het metaal is ook erg aangetast
8 Oktober | 21:54 uur door dowhatyoudo

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: