Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Sparta GD50 tour Capri-blauwgroen ?

lutges
Citeer
Privébericht
Naar profiel
lutges

Beste,

Ik wil mijn GD50 overnieuw laten spuiten. nu is deze nog zwart. lak is in slechte staat. maar een ander kleur lijkt me ook wel wat. heeft iemand voorbeelden van een GD50 Tour in de kleur Capri-blauwgroen ? en of evt de kleur nummers ?

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Kleurnummer van capri-blauwgroen Sparta,  is er niet.  Deze kleur hebben ze destijds zelf gemaakt,  Mocht je een stukje plaatwerk hebben in de juiste kleur,  dan naar een goede spuiter of verfleverancier,  die kunnen hem scannen en dan maken,  ik heb dat in het verleden ook eens laten doen,  wel eerst wat proefstaaltjes  om zo goed mogelijk in de buurt te komen van de juiste kleur.  Ral-nummer  voor deze kleur is er dus niet.  succes 

lutges
Citeer
Privébericht
Naar profiel
lutges

Beste,

Ik ben inderdaad op de hoogte dat sparta de kleuren zelf maakte dus dat er vooraf niets bekend is. een stukje plaatwerk heb ik niet gezien die van mij nog zwart is en ik evt de kleur wil veranderen. vandaar misschien dat iemand zijn brommer al in deze kleur heeft gespoten en de informatie dus heeft.

Vraag 2: stel ik spuit hem in een van de kleurstellingen van '61 doet dit nog iets met de waarde van de brommer ? gezien dit dan niet origineel is/beschikbaar was ?

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Denk dat n Sparta in originele kleur en lak de hoogste waarde heeft. Maar soms moet je wel restaureren omdat t nodig is. Ik doe de Sparta Tour van mn vader ook omdat t gewoon echt nodig is. Daarbij telt voor mij ook mee dat ik bang ben dat na mijn dood mn kinderen m anders achteloos in de hoek smijten of aan de oud ijzerboer meegeven. Ik denk dan ook: hoe eerder ik m restaureer, hoe langer ik er nog plezier aan beleef. Al heb ik er net zoveel aan of ie nou met of zonder roest is, dat maakt me niet zoveel uit.. t is persoonlijk..

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Ik zal niet heel gauw een sparta kopen die ooit is over gespoten maar heeft hij dan ook nog niet de originele kleurstelling dan doe ik het zeker niet. Ik denk, net als Ronald, dat een sparta in de originele lak en kleurstelling de meeste waarde heeft. Maar mocht je de brommer aanhouden en dit nu een hele mooie kleur vinden, tja waarom niet.



Over dit topic

Gestart 12 Oktober 2019 door lutges

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

Bing 1/12/212 carburateur
Mocht Ronald de Bing niet kunnen vinden,ik heb er ook 1 liggen.Mis...
14 November | 15:49 uur door henkp

2v loopt niet mooi.
Hallo  heren Zo te horen krijgen jullie Sparta s Te weinig...
14 November | 11:59 uur door schreud

Tourit
Ik dacht ongeveer in junie maar ik kan geen tour agenda...
13 November | 19:36 uur door J.vos

Spartamatic AV met JLO 540mm blokje wil niet lopen
Hallo mede Spartanen,zoals aan de titel te lezen valt lukt het...
13 November | 00:29 uur door Thomas333

tandwiel mm450
Is het niet de keerring die het zwaar laat lopen?Zit de koppeling...
12 November | 22:05 uur door electronicasmurf

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: