Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » tandwiel GH 50 uit '64

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Bij ilo zijn de assen gewoon vlak, de borst zit er juist zodat je het tandwiel op twee manieren kunt monteren.

de G50 was een universele inbouwmotor en was derhalve leverbaar met allerlei tandwielen voor afhankelijk van de kettinglijn van het frame waar hij in moest komen.

Kreidler bouwde zijn eigen blokken en frames oftewel maar 1 type kettingwiel daar ze zelf het frame om de motor heen bouwden.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Qua het tandwiel kan het zijn dat het al geen originele ILO is geweest,

Maar eerst even proberen of je op deze manier een goede kettinglijn krijgt,

het kan namelijk ook zo zijn dat door een verkeerde volgorde van moeren en ringen je achterwiel uit het midden zit.

Heb je al eens bekeken of de velg vanaf beide kanten even ver vanaf de zijkanten van de brug zit?



Citeer
Privébericht
Naar profiel

hoi maarten, het achterwiel aan beide kanten heeft dezelfde afstand tov de achterburg en staat er recht in.

Je uitleg mbt het universele van de JLO en daarom een tandwiel met eenzijdig een borst klinkt inderdaad ook wel logisch.Ik ga eens kijken of deze (omgedraaid) dan wel een goede kettinglijn tot gevolg heeft. Morgen naar rosmalen; kan ik gelijk effe rondneuzen daar voor een 'nieuw' tandwiel.

 

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Het achtertandwiel moet doorgezet zijn.  Vóór hoort 13 tanden achter 28. Van die achtertandwielen heb ik er nog wel liggen. Ik heb ook ooit een vlak tandwiel gebruikt met een opvulschijf ertussen van 10mm aluminium (makkelijk te maken),maar Leertouwer heeft ze zeker op voorraad. Let ook op de toestand van de ophangrubbers; soms zijn die zo verteerd en uitgelubbert dat 't blok er scheef onder hangt.

 

Mathijs

Citeer
Privébericht
Naar profiel

hoi allen, ik heb op de beurs in rosmalen het meest passende tandwiel gevonden, helemaal nieuw, voor € 5,00.  14 mm diep. Die er op zat was 18 mm (!!), dus dat scheelt  NIet het orignele 16, maar deze past beter. ketting is mooi in lijn en kettingkast past ook prima. helemaal blij. even een nieuwe voorbandje erom er deze jongen is weer klaar voor een seizoen.

kan ik nu weer verder met zijn grote duitse broer, een nsu super max (Spanningsregelaar vervangen).

dank voor jullie hulp!

vrgr martijn van wijk



Over dit topic

Gestart 7 Januari 2012 door

Laatste reactie door


Meest recente posts

As voorwiel sparta gf50 sport
Graag; ik heb je een privébericht gestuurd
10 Juli | 10:04 uur door EdKe

Achter spatbord Sparta sport speciaal 1963
Lekker.
9 Juli | 18:43 uur door Martin Crielaard

Voostellen Frans
Voor dit bedrag kom je al in de buurt van een Zundapp. Een 2V moet...
9 Juli | 16:24 uur door piet vetnippel

Frame Sparta Tour gratis af te halen
Beste Clubleden, Ik heb nog een frame met voorwiel staan van een...
9 Juli | 10:42 uur door jankolle

Sparta uit 1973
En ook geen kenteken...nou als je 35 euro kan krijgen moet je blij...
6 Juli | 20:19 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: