Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Tandwiel voor, 13, 14 of 15 tanden

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het is wel een originele cilinder maar deze is door het JLO Museum wat aangepast aan de moderne tijd, zodat ik met het huidige verkeer kan meekomen. Ook is die toen gehoond en er zit een eerste overmaat zuiger in. Dus helemaal origineel is het niet meer idd.

Ik zal morgen het achtertandwiel tellen, zo uit mn hoofd heeft het achtertandwiel 32 tanden.

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het achtertandwiel heeft 33 tanden. Wat ik zo kan berekenen zou verandering van het voortandwiel van 13 naar 14 tanden dan een theoretische snelheidswinst van 4 km/h zijn. Daar staat dan verlies van trekkracht tegenover, voor wat hoort wat.

Maar zoals al gesteld gaat het me niet om de snelheidswinst; minder toeren en daarmee een lager verbruik en minder slijtage zijn het doel.



Over dit topic

Gestart 6 Februari 2019 door Ad Brinkman

Laatste reactie door Ad Brinkman


Meest recente posts

Uitlaat
Dank je vind ik zelf ook .De uitlaat hebben ze bij JMPB Gr Jaap
17 April | 22:07 uur door schreud

wanneer is de sparta plusdag?
Op de ALV is volgens mij gesproken over de Sparta plusdag en dat...
16 April | 14:03 uur door 45069

Koppelingsdeksel sport 2v/3v
Heeft er nog iemand een koppelingsdeksel liggen voor een sachs...
16 April | 13:01 uur door musschejan

2v sparta sport Versnelling blijft niet hangen
Er  staat ook een nummer op het schakelplaatje Namelijk ...
15 April | 20:56 uur door @tje

Kunststof achterplaat / lampkap
Bedankt voor uw reactie Pjotr ! 
14 April | 19:03 uur door Sven Scholten

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: