Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Tandwiel voor, 13, 14 of 15 tanden

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het is wel een originele cilinder maar deze is door het JLO Museum wat aangepast aan de moderne tijd, zodat ik met het huidige verkeer kan meekomen. Ook is die toen gehoond en er zit een eerste overmaat zuiger in. Dus helemaal origineel is het niet meer idd.

Ik zal morgen het achtertandwiel tellen, zo uit mn hoofd heeft het achtertandwiel 32 tanden.

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het achtertandwiel heeft 33 tanden. Wat ik zo kan berekenen zou verandering van het voortandwiel van 13 naar 14 tanden dan een theoretische snelheidswinst van 4 km/h zijn. Daar staat dan verlies van trekkracht tegenover, voor wat hoort wat.

Maar zoals al gesteld gaat het me niet om de snelheidswinst; minder toeren en daarmee een lager verbruik en minder slijtage zijn het doel.



Over dit topic

Gestart 6 Februari 2019 door Ad Brinkman

Laatste reactie door Ad Brinkman


Meest recente posts

Motor start. Maar rijd niet.
Hee mr, fancypantz. Ik heb vroeger een sparta buddy gehad daar zat...
21 Februari | 21:30 uur door @tje

Sparta Tour
Hoi, Dit is een Sparta Tour 505.  Oorspronkelijk zal deze er...
19 Februari | 19:11 uur door Geert

Triboron in jlo
Met n gereviseerd blokje zou ik zeker niet te schraal smeren; eerst...
18 Februari | 20:19 uur door Ouwe Luuk

Te koop 5x Sparta Sport
Hallo allemaal, Sinds vandaag bied ik 5x een Sparta Sport aan op...
16 Februari | 16:50 uur door JoostL026

Type? Bouwjaar?
Het is een neimann slotje
13 Februari | 21:19 uur door @tje

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: