Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » uitlaat demper GA50 AV 1956

mijnSpartaGA50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mijnSpartaGA50

Hoi

Weet iemand of er zo'n demper nog bestaat (of een demper die hier op lijkt) ? Op zich is ie nog goed, maar het chroom is erg slecht. Verchromen ben ik aan het overwegen (adressen?) maar niet iedereen is happig om dit in je chroombad te stoppen. Vandaar mijn vraag of iemand zo'n demper heeft liggen of weet wat raadzaam is t.a.v. verchromen en waar je dit kunt doen

Jasper

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Jasper,

Weet je wel zeker dat deze demper vanaf de fabriek is gemonteerd?
Het zou best kunnen hoor, maar de demper van latere sparta's (GB, GC en GD) zien er anders uit dan deze.
Deze uitlaat demper zijn nieuw te verkrijgen bij oldtimer delen (www.oldtimerdelen.nl) Als lid van de sparta bromfietsclub krijg je 10 % korting.

Groeten Peter. 

mijnSpartaGA50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mijnSpartaGA50

Hallo Peter

Dank voor je bericht

Deze uitlaat zat er op toen ik 'm kocht en kan ook niet 100% met zekerheid zeggen of dit orgineel is. Welk type er op een G50 AV uit 1956 hoort te zitten weet ik niet.

Gelet op de bijzonder vorm met de vleugels van de uitlaat denk ik niet dat eenvoudig een 2e kan bemachtigen die er beter uitziet. In ben aan het orienteren voor verchromen en als iemand daar adressen voor weet, hoor ik het graag. Ook als iemand een soortgelijke uitaat weet of welk type er op hoort is een berichtje welkom!

Gr

Jasper

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Jasper,

Heb vandaag ook een Sparta G50 AV gekocht en daar zit net zo'n uitlaat onder als onder die van jou. Je kunt er dus rustig vanuit gaan dat de uitlaat origineel is. Ik twijfelde zelf namelijk ook of de uitlaat die eronder zit wel origineel is totdat ik dit bericht las en de foto van jou hier zag. Heb je misschien ook nog een een grotere foto van jou sparta, ben met name benieuwd wat voor achterlicht er op jou sparta zit.

Gr. Peter.

mijnSpartaGA50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mijnSpartaGA50

Hi Peter

Gefeliciteerd. Leuk om iemand te ontmoeten met dezelfde Sparta. Ben onlangs weer gestart en heb de motor laten reviseren. Ga deze er komende week weer onder plaatsen en dan komt de uitlaat weer aan bod. Heb nog stad en land afgezocht naar een soortgelijke omdat het chrome volledig is vergaan , maar dit type uitlaat kom ik nergens tegen.  Mooi om te horen dat dezelfde op uw brommer zit en kan ik aannemen dat deze origineel is en hem voorlopig maar even terugplaats. 

Ik zal van het achterlicht wat foto's maken volgende week en even posten via dit forum. Stuur wat foto's van je aankoop, kan ik wat details vergelijken. 

Jasper

mijnSpartaGA50
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mijnSpartaGA50

sparta achterlicht

Over dit topic

Gestart 26 Februari 2015 door mijnSpartaGA50

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

Informatie over mijn Sparta Sport 2v gevraagd
Helemaal mee eens, nogmaals..hij is maar een keer...
27 Januari | 22:24 uur door Ouwe Luuk

Even voorstellen
rechts draaiend is een ketting overbrenging tussen krukas en...
27 Januari | 21:57 uur door pjotr

Transmissie olie Sparta Rocky
Staat hier al best t eea over beschreven hoor.. je kunt bv...
26 Januari | 19:43 uur door Ouwe Luuk

Velgen Sparta G50 AV
Hoi Richard ik heb jou een pb gestuurd met wat vragen Groet Evert
26 Januari | 17:09 uur door Evert GH 64

SA50 handleiding
Handleiding verkocht aan "Ouwe Luuk"   
24 Januari | 13:47 uur door 45069

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: