Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Elektriciteit » Bougiekabel

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Ik heb de nieuwe bougie kabel er op zitten maar vroeg mij af waar het merkteken om de ontsteking af te stellen op het carter staat op het vliegwiel staan twee streepjes waar vind ik het streepje op het carter

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Zie het bericht onder "steeds"stotterende motor". Daar staat duidelijk hoe je e.e.a. kan afstellen.

pcrlucassen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pcrlucassen

Beste Spartaliefhebbers,

Het volgende probleem heeft zich voorgedaan bij mijn 2V.

Tijdens de heenrit naar mijn werk maakte de brommer, wanneer ik bergop reed, af en toe een plop geluid en stootte en schokte. Voor de terugweg heb ik volgetankt in de hoop dat daarmee het probleem opgelost zou zijn (tank was vrij leeg en brandstof vrij oud). Het probleem was echter niet opgelost, integendeel, het werd alleen maar groter. De frequentie van het ploppen en stoten werd groter en af en toe hoorde ik een kloppend geluid. De startte prima en kon rijden, hetzij zeer onregelmatig en moeizaam bergop. Heb langs de weg de luchtfilter en vlotterkamer gecheckt maar dit bood geen uitkomst. Op een gegeven moment viel de brommer helemaal stil. Bij nader knderzoek bleek de bougiekabel uit de bougiedop te zijn gevallen, waarschijnlijk door slijtage gebroken. Na de kabel provosorisch weer vast hebben geklemd in de bougiedop ben ik hortend en stotend naar huis gereden.

Is de gebroken kabel het probleem of kan het ook nog ergens anders aan liggen?

Het blok is afgelopen zomer gereviseerd. Waarschijnlijk is de kabel bij het bergop rijden langzaam uit de dop geraakt. Mocht de bougiekabel  kapot zijn welke is dan het juiste merk en type en moet ik dan ook een nieuwe bougiedop kopen (aangezien de huidige nog intact is)? De bougie die er nu in zit is een ngk b6hs.

 Alvast bedankt!



@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi pcrlucassen.

Ik zou gezien de oude benzine deze niet meer gebruiken ik denk dat hij daar door minder presteert door dat de kwaliteit afneemt, ik zou de tank leegmaken en het filter van de benzine kraan schoonmaken en een extra filtertje tussen de tank en caburateur plaatsen de caburateur zou ik ook meteen schoonmaken zodat alles weer lekker schoon is

Wat de bougiekabel betreft lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij bij bergop los kan raken, toen ik mijn brommer net had schokte hij ook af en toe toen ik over een verkeersdrempel reed vloog de dop er af hij zat vrij los op de bougie en maakte dus geen goed contact ik heb toen de kabel en dop vervangen vanaf toen geen klachten meer, een nieuwe kabel en dop zijn ook de kosten niet en je weet zeker dat het daar niet meer aan kan liggen zorg wel dat de kern van de kabel goed in de schroef van de spoel en dop word gedraaid.

Als dit allemaal gedaan is en het zou er nog zijn ( wat ik uiteraard niet hoop ) dan weet je in iedergeval dat het niet aan de kabel, dop of benzine licht.

 su6



Over dit topic

Gestart 7 Juli 2018 door @tje

Laatste reactie door @tje


Meest recente posts

Gezocht: Zadel Spartamatic 1968
Hoi Edward Ik lees dat jij opzoek bent naar een onbeschadigde...
17 Juli | 18:46 uur door miriamsparta

Olielek
Hoi Jelmer, Let er op bij de set (2V 3V) die je besteld dat de...
17 Juli | 09:23 uur door johnstoffelen

Verchromen
Het verchroomwerk opgehaald vandaag en ziet er perfect uit. Hoera!...
16 Juli | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Blanke lak gepolijst alu
Ik heb n carterdeel en de onderpoten van mn Suzuki ca 3 jaar...
16 Juli | 18:17 uur door Ouwe Luuk

Bougie kapot
Oke super bedankt!!
16 Juli | 00:29 uur door stephan

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: