Inderdaad, ik heb een Zweirad Union moped gehad waar op de as helemaal geen spiesleuf zat.
Die heb ik ook zo afgesteld maar je moet een Sachs blokje toch met originele onderdelen gewoon goed kunnen afstellen zonder de onderdelen te bewerken?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » carburatie sachs automaat
Inderdaad, ik heb een Zweirad Union moped gehad waar op de as helemaal geen spiesleuf zat.
Die heb ik ook zo afgesteld maar je moet een Sachs blokje toch met originele onderdelen gewoon goed kunnen afstellen zonder de onderdelen te bewerken?
Natuurlijk kan dat,maar dan zijn de juiste onderdelen vereist.
Er zijn veel verschillende vliegwielen van Bosch,wellicht zit de verkeerde op de Sachs.
Op elk vliegwiel staat een nummer,cotroleer eens of deze klopt voor een saxonette.
Zijn volgens mij ook verschillende types saxonette in omloop. Weet niet of t originele blok eronder zit? En of er verschil in vliegwielen zit? Wellicht weet Wietse hier wat van?
Welk type Saxonette blok heb je? Ik heb n dik werkplaatshandboek, kan ns kijken of ik daarin wat kan vinden over je vliegwiel.
Het is een Sachs 50 -1M blokje Er staat ook op ABE 10081
Nog een vraagje, welke versnellingsbakolie kan ik gebruiken?
Ik heb Kroon Classic versnellingsbakolie SAE 80 maar dioe is te dik, de motor slipt.
Ik heb het ook geprobeerd met ATF, dat gaat goed, maar blijft dat ook goed gaan?
SAE 80 is voor een versnellingsblok,in een saxonette kan ATF.(Puch Maxi olie) 200 cc
In de saxonette reparatiehandleiding staat bij elektrische installatie:
type LM/URB 1/116/17 L 26 (0212 112 019) linksdraaiend.
Voorontsteking 2,0...2,5 mm voor b.d.p.
Tandwielverhouding 13 voor,22 achter
Carburateur: Bing 1/12/133 resp. 1/12/161 Hoofdsproeier 62 (60) Naaldsproeier: 1517 Naaldstand II
Hopelijk heb je hier wat aan.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: