Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Cilinder en uitlaat snel overhit

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Hoe heet is heet?
Mijn sport wordt 125 graden tijdens een rit, gemeten met een IR thermometer.

Ik heb met een Puch Maxi wel eens met een niet goed afgestelde ontsteking gereden, dan werd de uitlaatbocht roodgloeiend, daar zou je probleem wellicht nog kunnen zitten.

Heb je remmenreiniger of olie op de cilinder gebruikt tijdens de revisie? Dan zal dit gaan dampen.
Er moet iets opzitten waardoor het gaat roken, als dat eenmaal over is... rookt ie ook niet meer.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Als je cilinder idd gehoond is of opgeboord; word er geadviseerd om deze met n grotere sproeier in te rijden en ook de gasnaald een tikkie omhoog. Hij zal dan waarschjjnlijk wat gaan viertakten, maar das dan maar tijdelijk voor t goede doel moet je maar denken. Van mijn GI 50 kwam na de revisie ook n gore lucht af als ie warm werd; had te maken met de zwarte verf op de cilinder. Ging vanzelf over, gewoon ff km vreten.



Over dit topic

Gestart 5 Oktober 2018 door mvanhooff

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Nieuw hier
Ik ben Bart.  Heb twee sparta's ma/mb50. Hoop hier wat info...
12 December | 21:29 uur door Bart rougoor

Wie o wie kan mij helpen aan ma50 mb50 delen!
Gezocht: Pluvier deksel. Toolrol. Kap over het motorblok....
12 December | 21:26 uur door Bart rougoor

Wiellagers
De telleraandrijver kan uit elkaar, alleen is dat meestal slechts...
11 December | 20:21 uur door electronicasmurf

Triboron
Ik heb pas een tank gecoat van een spartamatic die ik al...
6 December | 18:06 uur door miriamsparta

Revisie Sachs 502/1A NL
De lagers in het blok zijn bijna allemaal naaldlagers, die zijn...
5 December | 13:03 uur door electronicasmurf

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: