Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Cilinder en uitlaat snel overhit

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Hoe heet is heet?
Mijn sport wordt 125 graden tijdens een rit, gemeten met een IR thermometer.

Ik heb met een Puch Maxi wel eens met een niet goed afgestelde ontsteking gereden, dan werd de uitlaatbocht roodgloeiend, daar zou je probleem wellicht nog kunnen zitten.

Heb je remmenreiniger of olie op de cilinder gebruikt tijdens de revisie? Dan zal dit gaan dampen.
Er moet iets opzitten waardoor het gaat roken, als dat eenmaal over is... rookt ie ook niet meer.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Als je cilinder idd gehoond is of opgeboord; word er geadviseerd om deze met n grotere sproeier in te rijden en ook de gasnaald een tikkie omhoog. Hij zal dan waarschjjnlijk wat gaan viertakten, maar das dan maar tijdelijk voor t goede doel moet je maar denken. Van mijn GI 50 kwam na de revisie ook n gore lucht af als ie warm werd; had te maken met de zwarte verf op de cilinder. Ging vanzelf over, gewoon ff km vreten.



Over dit topic

Gestart 5 Oktober 2018 door mvanhooff

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Onderdelen Gezocht Sparta Matic TV 1969 40cc model
User piet vetnippel zei: Voor je ontstekingsonderdelen zou je...
22 Oktober | 22:13 uur door pjotr

Tandwiel verhouding Sparta 70cc
Je cilinderinhoud is met 8 cm3 gegroeid, n.l. 55 ipv 47 cc. Niks 60...
22 Oktober | 22:01 uur door piet vetnippel

beenschild
Kijk even in de webwinkel van oudebromfiets.nl, daar stonden ze...
22 Oktober | 17:47 uur door Ouwe Luuk

JLO FP50 tekeningen
Op de documentatie pagina staat in de categorie Divers een boekje...
20 Oktober | 23:13 uur door Geert

Lagers SACHS 4V vervangen
De centreerbussen uit het carter verwijderen, let erop dat je ze...
19 Oktober | 23:21 uur door electronicasmurf

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: