Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Keerring, moet die nog wat soepeler worden?

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dag Allen,

Ik heb nu 2 blokjes open liggen. Degene die Hans een jaar of 2 heeft gereviseerd heeft paarse krukaskeerringen waarbij ik geen veren aan de buitenkant zie. Die van mij zijn dubbel gekeerd en hebben wederzijds veren. Die van hans loopt zeer soepel dat bij een leuke zwaai aan de krukas hij nog doorrolt. Die van mij moet ik redelijk "kracht" zetten, moeten de rubbers nog losser worden door de tijd heen of wat doe ik fout? 

 

Gr

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Zitten er van orgine ook dubbel kerende keerringen in?

bij een jlo blokje aan de ontstekingszijde niet en daar schijnt ook bewust voor te zijn gekozen heb ik mij eens laten vertellen..

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Hmm nu begin ik te twijfelen.

De originele die er nog op zaten waren niet dubbel gekeerd evenals die van Hans. Nu heb ik bij leertouwer 2 setjes keerringen besteld, echter kreeg ik er een in een sealzakje en een in verpakking. Die in de verpakking bevatte de dubbelgekeerde en die in het sealzakje zaten de krukaskeerringen enkel gekeerd (en vele malen steviger naar mijn idee).

 

afb 1. De set waar de dubbelgekeerde in zaten

afb. 2 Degene uit bovenstaande verpakking, dubbelgekeerd

afb. 3 De oude originele keerringen, en tevens ong. dezelfde als degene in het sealzakje

 

afb. 4 het andere blokje, die hans ooit gereviseerd heeft.

 

Tijd om de kookplaat weer aan te zetten en ze door die andere te vervangen?

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Vraag dit anders even aan Wietse Visser, hij reviseert Sachs blokken.
Ik heb zelf nog nooit een Sachs blok open gehaald.

Zal je even een pb doen voor zijn e-mail adres en 06 nummer. 

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Thanks pjotr,

 

Ik heb zijn gegevens. Maar dacht, wie weet is er iemand die er ook een antwoord er op heeft. Tevens leert de medelezer er van haha

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Tot nu toe heb ik bij alle motoren waarbij ik keeringen heb vervangen nog nooit gehad dat de krukas meer dan  anderhalve omwenteling nadraaide na een zwieper. Er is altijd wat weerstand.

Smeer de binnenkant van de keerring in met vet voordat je hem monteert. Dat scheelt ook weer wat in weerstand. Aan de koppelingskant kan een dubbele keerring geen kwaad. Aan de ontstekingskant wordt de buitenste lip niet gesmeerd, maar zoveel kwaad kan dat niet. (Die kan hooguit sneller slijten)

Een keerring hoort vrij soepel te zijn, als die hard aanvoelt is de keerring uitgedroogd.

Ik zal vanmiddag de keerringen uit zo'n zelfde setje wat ik nog heb liggen eens bekijken.



Over dit topic

Gestart 27 Juni 2018 door mvanhooff

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

JLO G50 1961
Hallo. Bij rinky toy's is de bronsenbus 14mm 10mm diameter....
25 September | 16:27 uur door willemfamel@hotmail.com

Nieuwe Sparta liefhebber
Beste Spartanen, Ik ben nieuw hier op het forum. In het bezit van...
24 September | 10:36 uur door Lenni

Afstellen 3V bak.
Was ff vergeten om deze te plaatsen...
23 September | 20:00 uur door Ouwe Luuk

Sachs 50/3 weinig trekkracht
Ik zou naar 34 tds achter gaan. Heb vandaag een 32 tds erop gezet...
22 September | 22:07 uur door Ouwe Luuk

gezocht G49/3 of V49/3 motor
Hallo , ben vrij nieuw hier , en ben bezig met met een sparta gI50...
20 September | 10:31 uur door Willem Van Linden

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: