Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » kopeling JLO mm 540 demonteren

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply

ik heb nog een oud jlo mm 540 blok liggen. ik ben deze aan het demonteren. alleen krijg ik de kopeling niet helemaal uit elkaar. en het gaat dan om de koppelingsklok. die krijg ik er gewoon niet uit.

 

ik heb wel een montage handleiding maar daar staat niet in hoe je deze het er beste uit kunt krijgen.

 

kan iemand mij hierbij helpen?

Teun
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teun

er zit tegen de buitenkant van het koppelingshuis een drukveer die naar buiten drukt, heb je die er al uit?

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply

ja die is er al uit de koppelingsplaten ook alleen de koppelingsklok krijg ik er niet uit..

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Probeer het eens met twee  platte schroevendraaiers, daarmee moet je die klok er wel uit kunnen wupsen.

Dat gaat soms wel lastig, hij zit conisch vast op de as als ik het me goed herriner. 

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply

ja dat heb ik ook al geprobeerd...

is er misschien nog een andere mogelijk heid want er is echt geen beweging in te krijgen namelijk.

denk dat ik morgen nog maar gewoon blijf proberen

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Ff gecheckt in de technische map:

Bouten uit het koppelingsdeksel draaien en het deksel afnemen.
Grote springveer uit het koppelingshuis verwijderen met een tang.
Koppelingsdrukplaat uit het koppelingshuis nemen.
Startplaat blokkeren met een speciale blokkeersleutel en de moer op de as losdraaien.
Moer, speciale ring, schijf en startplaat van de as nemen.. .
De centrifugaalkoppeling zit met een spie op de as, doch met comsch.
Met een tang de koppelingsnaai vast pakken, dan kan deze zo van de as afgenomen worden.
Mocht de centrifugaalkoppeling wat zwaar van de as gaan, dan 2 boutjes van het vliegwiel
deksel in de centrifugaalkoppeling draaien.
Deze stuiten dan tegen de wand van het koppelingshuis, waarna bij het verder aandraaien van deze boutjes de centrifugaalkoppeling van de as wordt afgedrukt.
Spie uit de krukas nemen. .
Vulschijven, koppelingsbuis, bronzenlager of naaldlager en vulschijf van de as nemen. 

Hij is dus toch niet conisch wat ik eerst dacht Innocent 

Maar de koppeling is  dus heel gemakkelijk te demonteren! Smile 



Over dit topic

Gestart 3 Mei 2012 door Iply

Laatste reactie door Iply


Meest recente posts

Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966
User Sparta Sport zei: Ik kan bij Leertouwer wel een nieuwe...
24 Februari | 21:11 uur door pjotr

sparta emblemen
Sorry staat alleen een kwartslag gedraait
24 Februari | 18:40 uur door @tje

Balhoofd Sparta 3V
Hallo Arjan, ik heb wel n sloper (Tour saxonette,  dacht van...
21 Februari | 18:03 uur door Ouwe Luuk

Accu aansluiten 3V ULM
Bedankt voor je hulp Ramon! Tot zover heb ik het ook. De witte...
20 Februari | 22:25 uur door Syncrorcnys

Sparta Kleuren database
Capri blauwgroen  oa MA50
19 Februari | 13:48 uur door 45069

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: