Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Krukas bronzen lager

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand misschen een goede tip hoe ik het bonzen busje het 

beste uit de krukas kan halen.

 

En waar kan ik dit  bronzen busje bestellen ?

 

Alvast bedankt,

Bernardo

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Hallo allemaal,

Bij deze nogmaals mijn vraag, heeft iemand een goede tip om deze bronzen bus uit de krukas te halen?

En waar ik eventueel een nieuwe kan bestellen.

 

Alvast bedankt

hansstevens
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hansstevens

User 7037 zei:

Hallo allemaal,

Bij deze nogmaals mijn vraag, heeft iemand een goede tip om deze bronzen bus uit de krukas te halen?

En waar ik eventueel een nieuwe kan bestellen.

Waar je nieuwe busjes kunt bestellen is voor mij ook een vraag,wel kan ik je vertellen dat je een speciaal stukje gereedschap nodig hebt om het busje er uit te persen ,je woont te ver weg anders zou je het van mij kunnen gebruiken ,zelf gebruik ihet lager van een start motor ,het staart lager ,maar dat moet je weer uitruimen met de juiste ruimer,als ik een revisie uitvoer dan is het meestal zo dat wanneer de pistonpen bus te ruim is het big end lager ook aan vervanging toe is,dus dat worde een krukas revisie ,door het plaatsen van een nieuwe drijfstang en big end lager,helaas is het dan weer zo dat het pistonpen lager 12 mm is en de orginele pistonpen 12,2 mm,in dat geval moet de zuiger weer op maat gemaakt worden.

Alvast bedankt

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Hoi Hans,

Alvast bedankt voor je informatie.

Zal nu eerst een stukje gereedschap gaan ontwerpen om de bus er uit te persen.

En daarna opzoek naar/ of een draaier die dit bronzen busje kan namaken.

 

Groeten,

Bernardo

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

ik heb ze bij mijn puch maxi ook wel eens vervangen, de eerste keer met 2 doppen, een die op de bus staat en een eroverheen(aan weerskanten) draadeind of bout erdoor, aandraaien en plop daar kwam ie eruit, nieuwe er op dezelfde manier weer ingeperst.

de busjes zijn te bestellen bij lagerspeciaalzaken, ik heb er wel al eens achteraan gemaild, maar kreeg van allen geen reactie. Ik weet niet welke brons soort ervoor gebruikt is, anders wil ik er wel een proefdraaien. Wat je dan nog nodig hebt is een ruimer, want nadat de smeergaatjes zijn doorgeboord moeten deze ontbraamd worden.

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Hoi Stephan,

Met die doppen is inderdaad een uitgangs punt om een stukje gereedschap hier voor te produceren. ( Is hier trouwens nooit een stukje gereedschap voor geweest?)

Is het sowieso niet beter nadat ze er inperst zijn even met een ruimer 12H7 er door te gaan?

Zouden de smeer gaatje er van te voren ook niet ingeboord kunnen worden

Gr,

Bernardo



Over dit topic

Gestart 22 December 2012 door 7037

Laatste reactie door 7037


Meest recente posts

koppeling mm540 jlo
Ben in het bezit van een spartamatic met een mm540 jlo blok. Ik ben...
20 Oktober | 19:57 uur door EricdeWit

Motorolie Spart Sport 1967
Nee, de ongedoopte olie die je kunt verkrijgen bij zowel de sparta...
20 Oktober | 19:27 uur door pjotr

MiriamSparta
Gecondoleerd en veel sterkte.
20 Oktober | 13:10 uur door Sparta Sport

Restauratie Sparta 3V 1975
Artikel 5.6.65  Regeling Voertuigen lid 2:  ...
20 Oktober | 00:58 uur door 45069

Kettingbreuk SpartaSport 3V
Ik zag bij Leertouwer een verbindingsschakel beginnend met 415. De...
19 Oktober | 11:05 uur door Gerrit64

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: