Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lagers Sachs 50/3c

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Misschien een ideeetje om deze tussen de documenten te zetten en waarnodig aan te vullen. Ik geloof dat er ook een boekje rondgaat van Hans met foto's hoe het hele blok uit elkaar en in elkaar gaat. Zo ontstaat er een totaal verhaal over deze blokjes.

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Tim,

Bedankt voor je zeer uitgebreide informatie.

Hier kan ik inderdaad veel mee.

Het is inderdaad een goed idee om dit tussen de documenten te zetten.

Gr,

Bernardo

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Nog even een paar reactie op de zeer goede beschrijving van Tim,

omtrent de kosten van het honen dit heb ik het voorjaar laten doen

en die kosten vielen me eigenlijk nog wel mee, heb er €28.50 voor betaald.

en de zuiger kostte me €32,05 bij oldtimerdelen.nl

Voor het motorblok spuiten heb ik zeer goede ervaring met de VHT-SP127 deze

laat zich mooi spuiten.

Als er misschien nog meer mensen zijn die nog handige tips hebben laat ze het er bij op

zetten misschien krijgen we hierdoor een mooi en zeer bruikbaar document.

Bernardo

Bernardo

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

vloeibare pakking gebruik ik echt nooit bij deze blokken, de enige plek waar bij mij vloeibare pakking gaat is tussen de carters van de 504 en 505.

wat ik wel nog doe is alle pasvlakken op een vlakke ondergrond op een vel waterproof 500 met een drup naaimachineolie (hema!) er op even vlakken, gewoon ronde schuurbewegingen maken tot je ziet dat je overal het doffe materiaal van de oude pakking hebt verwijderd. Voor het pasvlak van de cilinder schroef je de carters weer even samen met alle bouten en pashulzen, dan zonder de tapeindjes er in ook even vlakken.

Momentsleutel heb ik hangen maar gebruik hem nooit, gewoon vast is vast en kruislings aandraaien. Gebruik nooit een ratel op een motorblok, het doseren van kracht is minder goed te doen met een ratel.

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dag allen,

Super handige lijst.

Ik moet alleen nog een setje keerringen bestellen en ook (mogelijk) (krukas/koppelings)lagers voor de saxonette.

De krukaslagers zijn hetzelfde? zijn dat deze: klik? Niet de goodkoopste dingen (of is het een setprijs?)

Hoe kan ik zien of ik ze moet vervangen? Heb een saxonette blokje open liggen:

Welke keerringen heb ik nodig? Ik begreep dat nog al eens verschilde tussen de saxonette automaat en de 2 en 3 versnellingbak? Klopt deze set dan? Klik

Verder viel er een keerring en een opvulrring aan de oliecarterzijde. Die opvulring moet waarschijnlijk over het linkergaatje samen met de tonlagers (hoe zit die dan vast??) want daar zit het tandwiel straks voor?

De keerring moet waarschijnlijk bij de lager, is dat de koppelingslager? Die is zowel bij leertouwer als jmpb niet te vinden? en ziet er ook een stuk anders uit? klik

Ik zou graag shims willen, de meetapparatuur ervoor heb ik.

Gr

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Ik denk dat je voor jouw krukas E15 lagers nodig hebt, dat is snel genoeg te meten: Is de krukas 15mm, dan E15, is ie 17 dan de L17.

De keerring lijkt mij om de bus van de trapas te horen in het deksel.
Het lijkt erop dat er een stuk uit het carter gebroken is, normaal zit er een borst waar die ring op ligt vanaf de andere zijde. Heb je de tonnetjes wel die hierin horen?

Zit bij een saxonette de koppeling niet op de krukas? Dan heb je dat hele koppelingslager niet nodig.

Over dit topic

Gestart 14 September 2013 door 7037

Laatste reactie door goudse

Meest recente posts

Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966
Oeps, vegeet ik er bij te zetten! Iedereen bij voorbaad dank voor...
23 Oktober | 21:30 uur door Sparta Sport

Sparta Koerier
Klopt helemaal mooie uitgave nu iedereen ook stukjes in sturen ook...
23 Oktober | 18:33 uur door J.vos

Onderdelen Gezocht Sparta Matic TV 1969 40cc model
User piet vetnippel zei: Voor je ontstekingsonderdelen zou je...
22 Oktober | 22:13 uur door pjotr

Tandwiel verhouding Sparta 70cc
Je cilinderinhoud is met 8 cm3 gegroeid, n.l. 55 ipv 47 cc. Niks 60...
22 Oktober | 22:01 uur door piet vetnippel

beenschild
Kijk even in de webwinkel van oudebromfiets.nl, daar stonden ze...
22 Oktober | 17:47 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: