Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Lekkende pakkingen

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dag Allen,

 

Na 2 succesvolle revisies was ik klaar voor de 3e. Echter blijken ze niet helemaal succesvol te zijn. Beide blokjes lekken ze olie waar de pakkingen zitten. Ik heb originele sachs pakkingen gekocht. Doen jullie hier iets speciaals mee voor de carters dicht te draaien? Insmeren met vloeibare pakking haha? Ik snap er niks van! 

 

Gr

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Heb jou oude originele pakkingen of nieuwe?

Oude pakkingen tja hoe raar, verouderen. Hierdoor kan de pasvorm anders zijn of de veerkracht eruit.

Heb je de schroeven strak genoeg aangedraait? Ik doe dat met een sleufkopbit in de 1/4 ratel of een schroevendraaier door het oog van de andere schroevendraaier. De ratel heeft mijn voorkeur omdat je dan goed de bit in de schroef kan duwen en kracht zetten met de arm van de ratel.

Alleen met de hand aandraaien is niet genoeg.
Verder vet ik de de carters slechts aan een zijde in zodat de pakking blijft plakken. (soms zou je willen dat de pasbussen dan ook bleven zitten want er blijft er altijd een in elke helft steken en dan is het goed opletten dat de pakking niet sneuvelt.)
Origineel zit de pakking dacht ik wel gelijmd, met curil. De duitsers spreken altijd van "origineel verkleefde sachs blokken"

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Zijn je carters goed vlak?

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Dag Beide,

Het zijn originele oude pakkingen inderdaad. Klinkt raar inderdaad, maar zou kunnen! Met een ratel ja? Ik heb getwijfeld om een momentsleutel te kopen omdat ik niet te hard durf te draaien omdat het aluminium is.

Ik heb nu als test, de koppelingszijde losgehaald en er een nieuwe pakking opgedaan en op beide carterhelft met vloeibare pakking gedaan. Ik las op internet dat dit een goede kans heeft.

@Ouwe Luuk, een setje carters die heb ik gekregen maar zien er gaaf uit. Het andere setje is mijn eigen blokje en heb ik nog nooit lekkage mee gehad.

Ik ga eens het vloeibare pakkingtestje afwachten voor ik alles uit elkaar moet halen weer.

Het vaster aandraaien ga ik bij het andere blokje testen.

Morgen eens kijken of ik die vervelende rode druppels tegenkom!

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

De vloeibare pakking test lijkt geslaagd. Net ook de vliegwielzijde losgemaakt, ontsteking wel laten zitten, dan is ontsteking afstellen niet meer nodig lijkt me?? tenzij het vliegwiel een mm meer naar links of rechts zitten, maar daar is die spie voor lijkt me! Vaster draaien test is mij nog niet duidelijk, papier is nog wat nat. Als de vloeibare pakking icm papieren pakking werkt dan ga ik daar ook aan beginnen bij het andere blokje.



Over dit topic

Gestart 17 Juli 2018 door mvanhooff

Laatste reactie door mvanhooff


Meest recente posts

koppeling mm540 jlo
Clemens Jansen van t JLO museum weet raad... Succes, hroet Ronald
21 Oktober | 00:35 uur door Ouwe Luuk

Motorolie Spart Sport 1967
Nee, de ongedoopte olie die je kunt verkrijgen bij zowel de sparta...
20 Oktober | 19:27 uur door pjotr

MiriamSparta
Gecondoleerd en veel sterkte.
20 Oktober | 13:10 uur door Sparta Sport

Restauratie Sparta 3V 1975
Artikel 5.6.65  Regeling Voertuigen lid 2:  ...
20 Oktober | 00:58 uur door 45069

Kettingbreuk SpartaSport 3V
Ik zag bij Leertouwer een verbindingsschakel beginnend met 415. De...
19 Oktober | 11:05 uur door Gerrit64

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: