Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » mijn 3V stttttttttttttottert

Citeer
Privébericht
Naar profiel

Hoi allemaal,

 

Mijn 3V is tegenwoordig uitgerust met een 60CC cilinder en een 17mm carb.

Na montage bleek de 3V niet lekker te lopen en zodra deze warm werd, stopte hij helemaal. De met de cilinder meegeleverde voetpakking was de oorzaak.

Deze was super dun, en de boutgaten veel te strak. Tijdens de montage was de pakking dan ook al gesneuveld. Nu heb ik deze pakking weer vervangen en blijft mijn brommertje loopt weer , zelfs als hij warm wordt.

 

Echter: hij stottert erg in de hogere toeren. Mij is al veteld dat de sproeier misschien een maatje te klein is? maar volgens mij zou de brommer dan alleen maar inhouden of afslaan? (brandstof gebrek) nou denk ik zelf aan de ontsteking????

Wie kan mee denken of wie heeft de zelfde ervaring en deze opgelost?

Alvast heel errug bedankt.

Greetings Henry

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik denk eerder een maatje te groot, wat je omschrijft klinkt als viertakten,

welke maat zit er in? vaak is bij een originele bing 76 de juiste maat voor een 17mm.

originele 17mm of immitatie? immitatiecarbjes kunnen de sproeiers wat groot van uitvallen.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

Het is een immi carb. Ik zal een kleinere sproeier eens proberen. Er zit een 78 sproeier in.

Eens kijken waar ik zo'n sproeiertje kan bestellen zonder een vermogen aan verzendkosten te betalen. Soms is deze nl. duurder dan het onderdeel.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

JarnoJansen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JarnoJansen

Hallo , ik reageer hier een keer op , de oorzaak van veel motoren die hoge toeren gaan maken met opvoren is , overslaan of stotteren , dit komt de contact punten gaan zweven , oplossing is dan punten wijder zetten 0,4 of 0,4,5 of punten met een zwaardere veer , zit ook in snelle Kreidlers , als de sproeier te klein is loopt de boel gewoon vast , is hij te groot dan gaat hij viertacten simpel !

De rest moet wel in orde zijn , olie keer ringen , pakkingen , dikke uitlaat en lucht aan voer dit zijn de voorwaarde voor een optimale snelle motor .

 

 

Groet JLO museum 

Citeer
Privébericht
Naar profiel

Hartelijke dank. Ik ga hiermee aan de slag.

 



Over dit topic

Gestart 13 April 2013 door

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

velgen spaken
Goedendag,    ik ben een Sparta gi 50 sport aan het...
17 Oktober | 16:48 uur door MartijnvV

Restauratie Sparta 3V 1975
Zo ziet het motorfietsje er nu uit, de blauwe lampen kwamen ook nog...
17 Oktober | 13:32 uur door chris_lucas

Gezocht: Ijzer rekje voor GD50 tour
Beste Ronald, zoals besproken ben ik inderdaad opzoek naar het...
17 Oktober | 08:55 uur door lutges

Stuur verpleegsterbrommer MA50 MB50 MC50 , gevraagd
Ik ben op zoek naar een paar sturen voor de Sparta verpleegster...
16 Oktober | 23:02 uur door 45069

Gezocht: Miller schakelaar Sparta GD
Beste,Heeft iemand nog een ronde miller schaklaar liggen voor het...
16 Oktober | 10:48 uur door lutges

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: