Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Politie Cilinder vervangen voor membraan cilinder

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb op mijn sparta sport een orginele politie cilinder, Ik wil de brommer een beetje afvoeren om hem om te keuren voor blauw kenteken dus snelheid maakt me niet uit, Wat minder is zelfs beter, Ik heb nu steeds het probleem dat mijn 8,5mm carburateur niet lekker past op de 17mm inlaat. Mijn vraag is welke soorten cilinders op mijn brommer passen, de vierkante volgens mij niet, Het is namelijk een 3v met de lucht inlaat nog niet door het frame. Is de membraan cilinder de enige die past? Ik heb geen geforceerde koeling. Of zijn er nog meer cilinders met een 12 mm inlaat?
Het is een 3v uit bouwjaar 1970 dus een vrij vroege van dit model.

Als iemand wat informatie heeft hoor ik het graag

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Naast de membraan cilinder zijn er ook nog kleine ovale cilinders met directe inlaat. 

Beide varianten zijn er zowel voor geforceerde koeling als voor rijwind koeling. 

De vierkante cilinder is inderdaad niet handig zonder luchtfilter in het frame. 

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Dan denk ik dat een kleine ovale cilinder met directe inlaat het best is, Het hele membraan gebeuren lijkt me wat een gedoe uiteindelijk. Past deze gewoon door de montage beugels die de kop vasthouden? Omdat ik er nu een politiecilinder in heb

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Gezien je plan om een blauwe plaat te krijgen is dat inderdaad een goede optie, die kleine ovale cilinders zijn doorgaans de langzaamste Wink 

Zo'n membraan is niet meer gedoe dan een cilinder met directe inlaat hoor, die schroef je er op en dan werkt het. 2 boutjes en een pakking extra dus. 

Beide passen gewoon in de cilinderbeugels. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Rimmert, 

Ik heb ooit eens een paar m5 moertjes in het handvat gemonteerd zodat t gas niet helemaal open kon. kost niet veel, werkt wel, na de keuring er weer uit en scheuren maar weer...!

Kan je cilinder mooi blijven zitten!

Succes Ronald

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Is de topsnelheid vooral lager van de ovale cilinder? Of ook de acceleratie? Dat de topsnelheid wat langzamer is vind ik prima maar de acceleratie zou ik liever niet op inleveren. En het gaat me ook om de hopeloze aansluiting van een ronde 8,5mm carburateur op de 17mm inlaat van de cilinder



Over dit topic

Gestart 2 December 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Rimmert


Meest recente posts

velgen spaken
Goedendag,    ik ben een Sparta gi 50 sport aan het...
17 Oktober | 16:48 uur door MartijnvV

Restauratie Sparta 3V 1975
Zo ziet het motorfietsje er nu uit, de blauwe lampen kwamen ook nog...
17 Oktober | 13:32 uur door chris_lucas

Gezocht: Ijzer rekje voor GD50 tour
Beste Ronald, zoals besproken ben ik inderdaad opzoek naar het...
17 Oktober | 08:55 uur door lutges

Stuur verpleegsterbrommer MA50 MB50 MC50 , gevraagd
Ik ben op zoek naar een paar sturen voor de Sparta verpleegster...
16 Oktober | 23:02 uur door 45069

Gezocht: Miller schakelaar Sparta GD
Beste,Heeft iemand nog een ronde miller schaklaar liggen voor het...
16 Oktober | 10:48 uur door lutges

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: