Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sachs 50/3 Pingelt bij hogere toerentallen

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik heb even gekeken naar die vuldop maar ik zie er zo niks aan, Ik denk echter wel dat ik er overheen gekwast heb, was me niet bewust dat daar een soort van ontluchting opzat. Ik zal het spul van het weekend eens losschroeven en dan kiep ik er gelijk nieuwe olie in. Hans raadde aan dit zowieso te doen bij 500km en daar zit ik nu zo'n beetje aan.

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Als je hem aftapt, er zit midden onder het blok de aftapplug, pas wel op met vastdraaien het schroefdraad is zo dol, en van de zij delsel is de plug die je ziet zitten de niveo plug niet de aftapplug, het beste kan je de brommer zo goed als plat/schiun naar rechts neerleggen en dan de olie er uitzuigen met b.v. een grote injectie spuit, dan hoeft die midelste plug er ook niet uit en blijft het schroefdraad ook heel, en dan olie vullen via de bovenste plug, motor warm laten lopen brommer recht zetten niet op de standaard en dan kontroleren via de niveo plug in de zij deksel, als hier net niet geen olie meer uitloopt is het niveo juist, lekt die ook geen olie meer via het schakelstangetje.

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Bedankt voor de uitgebreide instructie Gerard, moet haast goedkomen op deze manier! 

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Ik heb afgelopen zaterdag er een ander sachs blokje bijgekocht. Het was het reserveblokje van een mede clublid en het ding ziet er keurig uit. Bijkomend voordeel is dat het blokje een 12 voortand heeft, en de veer voor schakelen met maar 1 kabel zit er ook al in. Vrijdag gaan we het blokje eronder zetten en het blokje wat er nu onderzit zal dan tzt een keer gedemonteerd gaan worden. Ik kan in elk geval lekker blijven rijden. Zodra ik meer nieuws heb over wat er loos is met het hudige blokje dan zal ik dat hier terugkoppelen.

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

het bijgekochte blokje bleek niet te deugen helaas dus met beiden naar Wietse Visser geweest.

Mijn oude blokje was met een overmaatse zuiger+hoon en een nieuwe ontsteking er weer bovenop. Het bijgekochte blokje bleek van alles verkeerd aan en zou een complete revisie nodig hebben. Gezien met dit te prijzig ging worden voor een reserveblokje heb ik dat blokje achtergelaten.

Zaterdag gaat mijn oorspronkelijke blokje er weer onder en dan hopelijk lang zorgeloos genieten!

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Nog wat plaatjes:
Voor:

Na:



Over dit topic

Gestart 5 Mei 2020 door remijanssen

Laatste reactie door remijanssen


Meest recente posts

Nieuwe Sparta liefhebber
Beste Spartanen, Ik ben nieuw hier op het forum. In het bezit van...
24 September | 10:36 uur door Lenni

Afstellen 3V bak.
Was ff vergeten om deze te plaatsen...
23 September | 20:00 uur door Ouwe Luuk

Sachs 50/3 weinig trekkracht
Ik zou naar 34 tds achter gaan. Heb vandaag een 32 tds erop gezet...
22 September | 22:07 uur door Ouwe Luuk

gezocht G49/3 of V49/3 motor
Hallo , ben vrij nieuw hier , en ben bezig met met een sparta gI50...
20 September | 10:31 uur door Willem Van Linden

Sparta 2V komt niet in de eerste versnelling
Hallo, het is me gelukt om de brommer in  de een te zetten en...
19 September | 22:47 uur door gijsdv

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: