Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta GF-50 - JLO-G50 Piano

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

zelf heb ik dit met 2 oorzaken aan de hand gehad.

1x met zelfgemengde benzine van een onbemande pomp in Frankrijk

1x met een snelle set met verkeerde warmtegraad bougie

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

Ben je toen omhoog of omlaag gegaan met de warmte graad? 

Want hij begint pas na een stukje rijden, een kleine km, met stotteren en inhouden. En die eerste km rijd hij wel gewoon normaal ong. 45.

Hoe weet ik of de warmte graad goed is of wat het moet zijn?

 

Marthijs

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Matthijs,

Ik gebruik zelf voor mijn sparta een NGK B6HS bougie en heb eigenlijk nooit last van parels tussen de electrode.

Ik denk dat ik een gelijke cilinder en carburateur als jij onder jouw sparta (468 cilinder, bing 1/12/121 carburateur)

Als je codensator kapot is merk je dit pasgoed als je motor warm is.

Ik zou deze als eerste eens doormeten en indien nodig vervangen.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Zoek anders eens onder ontstekings problemen. Hans Stevens heeft hier een mogelijkheid uitgelegd hoe je een condensator kunt doormeten. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar als ik het zo lees moet dit te doen zijn.

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

oke dankje,

dan ga ik eerst maar doormeten en vervangen waar nodig.

en ja behalve de carb hebben we een zelfde set. ik heb er een encarwi onder zitten namelijk.

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Die onderdeeltjes,  condensator, spoel , contactpuntjes, bougie,   ze hebben niet het eeuwige leven,   het meeste is 50 jaar oud !......... 

Condensator,  oud =  weggooien,  nieuwe er in ! doormeten vind ik zonde van de tijd etc die je er insteekt,  je ziet zo wel of het een oude is,    2,- euro een nieuwe ?

zo ook met de ontstekingsspoel en de puntjes.....  

dat kost een paar tientjes alles bij elkaar , maar je hebt dan wel weer jaren rijplezier !  ipv stilvallen na een stukje rijden,   nieuwe bougie en verse benzine erin met een nieuw benzinefiltertje voor je carb.....   rijden met die brommer 



Over dit topic

Gestart 7 November 2014 door Marthijs

Laatste reactie door Marthijs


Meest recente posts

Sachs 50/3 weinig trekkracht
Wat is er precies aan je vierkante cilinder aangepast? Zijn in- en...
21 September | 23:51 uur door piet vetnippel

gezocht G49/3 of V49/3 motor
Hallo , ben vrij nieuw hier , en ben bezig met met een sparta gI50...
20 September | 10:31 uur door Willem Van Linden

Sparta 2V komt niet in de eerste versnelling
Hallo, het is me gelukt om de brommer in  de een te zetten en...
19 September | 22:47 uur door gijsdv

Keerring trapas
Dag forumers,  Mijn G50 blokje lekt olie door de trapas...
18 September | 20:49 uur door Swoek

shock blijft hangen
User Suzanne Hendrikse zei: als ik vol gas geef met mijn sparta...
17 September | 20:00 uur door Suzanne Hendrikse

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: