Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vervangen lager en keerring 504

michel318
Citeer
Privébericht
Naar profiel
michel318

HEren,

Ik weet even niet hoe je de keerring en het lager op de krukas aan de koppelingzijde van het blok kan verwijderen.

Ik loop tegen een gehard busje aan waaromheen de kooi van de koppeling draait. Die moet er volgens mij af.

Hoe krijg ik die er af? Lukt dat met een hobby brandertje? en dan aan het busje trekken?

En bij monteren? ff de krukas in de vriezer en het busje in de oven en dan snel er om heen/aanslaan?

Groeten Michel

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

in de reparatie handleiding staat: vastzittende bussen samen met de lagers aftrekken.

Geen onderdelen in de vriezer leggen, door het temperatuur verschil ontstaat er condens en dan kan het gaan roesten tussen de as en ring.

michel318
Citeer
Privébericht
Naar profiel
michel318

Betreffende de reparatiehandleiding, die zou ik best willen hebben/kopen.

Ik zie op internet wel de duitse voorbij komen voor 10 euro maar de nederlandse of engelse zou ik liever willen hebben.

Van wie zou ik die voor 10 euro een kopietje kunnen krijgen? Goedkoper mag natuurlijk ook :-)

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Voor 2 tientjes per jaar kun je hier van de site die handleiding + alle andere handleidingen die we online hebben downloaden en gebruiken. Wink 

Plus dat je dan ook nog 4 keer per jaar het clubblad thuis gestuurd krijgt, de nieuwsbrief via de mail wekelijks, en allerlei leuke clubactiviteiten die je dan mag bezoeken Smile 

 

Grtz,

Geert 

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

En natuurlijk 10% korting bij oldtimerdelen!

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

nooit met een brander op de assen e.d. koop liever een goede lagertrekkerset, zelf heb ik een buzetti,

andere aanraders om aan te schaffen voor montage van dit soort blokjes is een tube vloeibare pakking, verder is isolatietape handig om de aandrijfas af te schermen wanner je de neiuwe keerring er overheen schuift. qua het schuren van de carterpassing even een velletje waterproof schuurpapier en een drup olie voor daar op heb je vast wel.

laatste kleine aanradertje bepaal de speling van de koppelingsplaten voordat je het blok in elkaar lijmt, dan kun je er nog met een voelermaat tussen. Ik gebruik mijn meetklok op magneetvoet maar niet iedereen heeft dat soort speelgoed in de schuur.





Over dit topic

Gestart 23 Oktober 2012 door michel318

Laatste reactie door michel318


Meest recente posts

velgen spaken
Goedendag,    ik ben een Sparta gi 50 sport aan het...
17 Oktober | 16:48 uur door MartijnvV

Restauratie Sparta 3V 1975
Zo ziet het motorfietsje er nu uit, de blauwe lampen kwamen ook nog...
17 Oktober | 13:32 uur door chris_lucas

Gezocht: Ijzer rekje voor GD50 tour
Beste Ronald, zoals besproken ben ik inderdaad opzoek naar het...
17 Oktober | 08:55 uur door lutges

Stuur verpleegsterbrommer MA50 MB50 MC50 , gevraagd
Ik ben op zoek naar een paar sturen voor de Sparta verpleegster...
16 Oktober | 23:02 uur door 45069

Gezocht: Miller schakelaar Sparta GD
Beste,Heeft iemand nog een ronde miller schaklaar liggen voor het...
16 Oktober | 10:48 uur door lutges

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: