Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vetslaan / Uitvallen Sachs Snelle Cilinder

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Hallo Spartanen,

Ik rij tegenwoordig z'n 100 km per dag op mijn trouwe sparta maar helaas sta ik soms stil. Dit is gemakkelijk te verhelpen door mijn bougie schoon te maken maar ik vraag me af hoe ik dit kan verhelpen.

Even een kleine opsomming met welke "set-up" ik nu rij:

41 mm Snelle Imitatie Cilinder

17 mm Imitatie Carburateur (2 dagen terug op laagste naaldstand gezet) (Sinds kort geinstalleerd maar eerst geen problemen en nu wel)

Orginele Snelle kop

Jamacol Uitlaat van Geert

B7HS Bougie. Geeft een mooie koffiebruine kleur.

3 mm Voorontsteking.

76 Sproeier

 

De bougie geeft normaal een mooie blauwe en sterke vonk maar soms als ik redelijk hard rij slaat hij in een keer dood en is hij niet meer aan te kicken of lopen.

Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem. Ik heb zelf als de naaldpositie aangepast en dit lijkt voor nu te helpen, alleen zit ik nu op de laagste stand. Dit is te merken met optrekken, soms pakt hij het gas niet helemaal goed.

Ik zal zo nog even wat foto's plaatsen

Tim

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Hoi,

Zit er dan een soort grijs achtig steentje tussen je bougie?
Dan staat je voor ontsteking te ver, of je bougie is te heet.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

meng je zelf of haal je voorgesmeerde benzine?

Ik heb dit zelf gehad tijdens de frankrijkrit toen we bij een goedkope pomp hadden getankt. toen ik thuis weer overging op Shellina had ik nergens last meer van.

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Het gebeurde mij toen ik een keer exelium van total had getankt dus ik denk dat het daaraan ligt. Volgens mij klopt mijn voorontsteking en bougie wel.

Zou het kunnen komen dat de olie niet lekker mixt met deze benzine?

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Trouwens weer overgestapt op normale euro 95 en heb nergens last van gehad

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

tweetaktjes hebben een andere verbrandingstemperatuur dan viertakten en dan kunnen waarschijnlijk die extra chemische goedjes waardoor het excellium schijnt te worden niet helemaal goed verbranden. Minder vermengen zou ook kunnen maar ik vermoed dat het door de toevoegingen komt.



Over dit topic

Gestart 5 Juni 2013 door T.Bakker

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

koppeling mm540 jlo
Clemens Jansen van t JLO museum weet raad... Succes, hroet Ronald
21 Oktober | 00:35 uur door Ouwe Luuk

Motorolie Spart Sport 1967
Nee, de ongedoopte olie die je kunt verkrijgen bij zowel de sparta...
20 Oktober | 19:27 uur door pjotr

MiriamSparta
Gecondoleerd en veel sterkte.
20 Oktober | 13:10 uur door Sparta Sport

Restauratie Sparta 3V 1975
Artikel 5.6.65  Regeling Voertuigen lid 2:  ...
20 Oktober | 00:58 uur door 45069

Kettingbreuk SpartaSport 3V
Ik zag bij Leertouwer een verbindingsschakel beginnend met 415. De...
19 Oktober | 11:05 uur door Gerrit64

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: