Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vlotter Encarwi A5

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

De carburateur van mijn MB 50, een Encarwi A5 blijft lekken. De vlotter zelf is niet lek, maar de naald lijkt wat ingesleten. Overigens heb ik alles goed schoongemaakt, er zit een fliter tussen tank en carburatrier en heb ik ook de truc met jif/koperpoets ook al geprobeerd. Het gaat het eerste halfuur goed, daarna blijft de vlotter hangen (en loopt de tank leeg)

Heeft iemand info over de vlotter die erin hoort en kunnen de vlotters van Bing misschien worden gebruikt.

Goof  

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

vlotters van Bing passen in ieder geval niet, die zijn groter.

Heb je een foto van je vlotter? heb een bakje vol met Encarwi speelgoed.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Maarten,

ik heb geen foto, maar er zit nu voor "nood" een Bing vlotter in en die lijkt goed af te dichten; dat wil zeggen dat mijn tank vanacht niet is leeg gelopen..... Volgens mij is de diameter van de koperen bing vlotter (1/12/121), gelijk aan de die van de Encarwi; het past goed in elk geval. Ik zal morgen de oude naald en de diameter van de vlotterkamer even opmeten. Maar probleem is dat ik niet weet of "oude naald" een originele is.

Goof

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Maarten,

ik heb wat maten:

naaldlengte is 41,2 mm; dikte is 1.5 mm inwendige diameter vlotterkamer is 23 mm.

Ik heb ook nog even een Bing vlotter opgemeten en die is 22 mm; dus dat past.

Blijft mijnn vraag over wat de afmetingen van de naald zouden moeten zijn?

Goof

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Goof  /    Maarten ik probeer vanavond even naar mijn vlotters te kijken,

Heb je de originele vlotter, de messing vlotter nog ?

Later zijn er ook kunststof vlotters uitgebracht.

ik maak wel even een foto dan 

Wat ook ooit een beetje helpt is de brommer iets rechter te zetten,

ze staan over het algemeen flink scheef op de standaard, meestal leg ik iets onder de standaard zodat de brommer wat meer recht komt te staan.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Willie,

alvast bedankt. Ik alleen nog de naald nog; de messing vlotter niet. Overigens werkt het bij mij net omgekeerd; op de standaard gaat het goed maar als ik ga rijden gaat hij lekken en is de tank leeg na 25 km; verbruik 1:5 is echt te veel ! Cool



Over dit topic

Gestart 30 Maart 2015 door Goof

Laatste reactie door Rooijen21


Meest recente posts

koppeling mm540 jlo
Ben in het bezit van een spartamatic met een mm540 jlo blok. Ik ben...
20 Oktober | 19:57 uur door EricdeWit

Motorolie Spart Sport 1967
Nee, de ongedoopte olie die je kunt verkrijgen bij zowel de sparta...
20 Oktober | 19:27 uur door pjotr

MiriamSparta
Gecondoleerd en veel sterkte.
20 Oktober | 13:10 uur door Sparta Sport

Restauratie Sparta 3V 1975
Artikel 5.6.65  Regeling Voertuigen lid 2:  ...
20 Oktober | 00:58 uur door 45069

Kettingbreuk SpartaSport 3V
Ik zag bij Leertouwer een verbindingsschakel beginnend met 415. De...
19 Oktober | 11:05 uur door Gerrit64

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: