Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Gezocht » Heeft iemand een sparta 4v / DKW 139 blok te koop?

Stijn-db
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Stijn-db

Hallo, ik en mijn vader zijn opzoek naar een Sachs viervoetbak blok. Wij hebben een sparta 3v staan maar gezien wij na aankoop er achter kwamen dat het blok olie lekt, de handbak zo goed als niet is af te stellen en de bout van de koppelingshendel is doorgedraaid wil mijn ouwe liever rijden met een voetbak.

Nu heb ik ooit onder een DKW hetzelfde Sachs blok gezien met vier voetversnellingen en zag ik dat ook de sparta 4v bestaat. Heeft iemand deze liggen en zo ja wil hij die verkopen? Gelieve dan te mailen naar stijn.db.nl@gmail.com en mocht er iemand een 3v blok kunnen reviseren zal dit wellicht ook een optie zijn.

Met vriendelijke groet, Stijn

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

De 2 en 3 versnellingen modellen zijn veel meer verkocht dan de 4 versnellingen uitvoering en  daarom wordt dit model dan ook veel minder aangeboden.
In 1968, '69 en '70 was de sparta grandsport uit gevoerd met geforceerd gekoeld blok met 4 versnellingen.
In 1971 is dit blok niet meer geforceerd gekoeld. In 1974 komen de sparta grand sport modellen niet meer
in de folder voor en worden de sport modellen alleen nog maar geleverd met een sachs 2 of 3 vesnellings blok.

Wietse Visser reviseert sachs blokken, zijn e-mail adres is: sachshobby@gmail.com 

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

sparta grandsport 1968

sparta grandsport

Over dit topic

Gestart 15 December 2018 door Stijn-db

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

velgen spaken
Goedendag,    ik ben een Sparta gi 50 sport aan het...
17 Oktober | 16:48 uur door MartijnvV

Restauratie Sparta 3V 1975
Zo ziet het motorfietsje er nu uit, de blauwe lampen kwamen ook nog...
17 Oktober | 13:32 uur door chris_lucas

Gezocht: Ijzer rekje voor GD50 tour
Beste Ronald, zoals besproken ben ik inderdaad opzoek naar het...
17 Oktober | 08:55 uur door lutges

Stuur verpleegsterbrommer MA50 MB50 MC50 , gevraagd
Ik ben op zoek naar een paar sturen voor de Sparta verpleegster...
16 Oktober | 23:02 uur door 45069

Gezocht: Miller schakelaar Sparta GD
Beste,Heeft iemand nog een ronde miller schaklaar liggen voor het...
16 Oktober | 10:48 uur door lutges

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: