Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Gezocht » koppelings drukplaat jlo mm540

sander551
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sander551

Best lezer.

Ik ben een sparta matic aan het opknappen heb net lagers en keringen koppelingsplaatjes ed vervangen. Maar koppeling werkt nu nog niet. Dat komt blijkbaar dat boven op de drukplaat een kogeltje moet zitten in een kommetje.  Die zit er niet meer. Heeft iemand een idee waar ik zo'n plaat kan krijgen op hoe hij te maken is?

sander551
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sander551

miriamsparta
Citeer
Privébericht
Naar profiel
miriamsparta

Hoi sander

volgens mij zit er geen kogeltje, kijk maar eens in de technische map van sparta.

vriendelijke groet Evert

sander551
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sander551

Beste Evert,

Ik heb dhr jansen van de JLO museum gesproken en hij zegt dat er een kommetje op hoort te zitten met een los kogeltje er in om de draaiende overbrenging naar de stilstaan gaffel goed te laten verlopen. En als ik naar de schijf kijk lijkt het gaatje ook hol. Net of er een kogeltje in heeft gezeten.

Ik heb hier het boek van batavus en daar zit een tuutje aan en het lijkt wel of er wat in zit.

miriamsparta
Citeer
Privébericht
Naar profiel
miriamsparta

Hoi Sander

Ik ben ook bezig met een sparta matic uit 1969, kleur grijs,

motor is nog in goede staat, koppeling weet ik nog niet, dat kogeltje welke diameter  is dat?

Vriendelijke groet Evert

sander551
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sander551

Evert,

Sorry voor de late reactie. Ik ben inmiddels in het bezit van een andere drukplaat met kogel. Ik had via het jlo museum foto's gekregen hoe hij er uit moest zien. Zij hadden hem niet liggen maar hebben mij heel goed geholpen met de info. dus als je onderdelen nogig hebt voor je jlo motor bel eerst eens met dhr. jansen van de jlo museum. Ik heb uiteindelijk een donor motortje op de kop getikt voor weining. dus heb ik gelijk meer onderdelen. ik heb een foto van hoe die schijf er uit moet zien nu niet bij de hand maar ik zal hem hier nog wel even plaatsen. dan kun jij jou koppeling ook controleren. komt vaker voor zeggen ze. maar bedankt voor je hulp.

gr sander

Over dit topic

Gestart 7 December 2013 door sander551

Laatste reactie door miriamsparta

Meest recente posts

sparta sport v3 zadel
Alles loshalen dus en lekker de staalborstel erover en dan een...
14 Oktober | 21:46 uur door Ouwe Luuk

Sparta GD50 tour Capri-blauwgroen ?
Ik zal niet heel gauw een sparta kopen die ooit is over gespoten...
13 Oktober | 22:39 uur door pjotr

Sparta onderdelendag
User nelliesairbrush zei: Beste mensen, Ik heb me zojuist als...
13 Oktober | 00:07 uur door 45069

Lidmaatschap aangevraagd maar....
12 Oktober | 23:30 uur door nelliesairbrush

Na 43 jaar weer een bromfiets
Sparta net opgehaald, thuis dus gelijk op zoek naar het...
12 Oktober | 15:26 uur door nelliesairbrush

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: