Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Gezocht » ontsteking jlo mini

Rinze
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rinze

Heeft iemand nog een ontsteking voor mijn Sparta mm540

Het gaat om de Bosch mini ontsteking.

Deze zit o.a ook in Sachs 504 blokjes.

Vliegwiel heb ik zelf nog wel.

Gr Rinze

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ja hoor, stuur maar een mail of berichtje.

maar mis je alles? of is er enkel wat mis met je bobine, condensator of puntjes?

Rinze
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rinze

Nou ik heb weer een sparta in elkaar gezetWink

Helemaal afgesteld liep goed...alleen als de brommer warm was viel ie uit.

Vonk bekeken was geel oranje...dus had vermoeden dat condensator stuk was.

Condensator vervangen en weer mooie blauwe vonk.

Maar vertrouw de ontsteking niet echt meer vandaar dat ik wel een complete er bij wou hebben.

liefst complete op grondplaat.

gr Rinze

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

(dammit werkpc oftewel bericht gekopieerd)

maar wat ik wou zeggen,

qua een ontsteking vertrouwen hanteer ik de stelregel, dat wanneer deze bij een testrit van 5km geen problemen geeft dat de ontsteking dan wel goed is.

Na een kilometer of 5 is het blok goed warm en ondervang je ook eventuele draadbreukjes in spoelen.

Condensatoren vernieuw ik sowieso altijd tegelijk met een nieuwe set punten.

Maar ik zal even een grondplaatje voor je opduikelen, punten en condensator zul je wel even zelf moeten vernieuwen. Heb ze er eventueel wel nieuw bij.

Rinze
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rinze

Ok maarten bedankt voor je antwoord.

Het vertrouwen was er beetje uit na twee keer kapotte condensator.

 

Heb nog een complete weten te maken.

Hij loopt heel mooi verder...met 1,4 mm voorontsteking.

alleen vanaf driekwart gas houd ie in.

Ben uitgekomen op sproeier 54 bij 56 loopt ie echt slecht.

Zou het door de uitlaat kunnen komen? Heb zelfde uitlaat eronder als mn Sparta vv mm40.

Zou zelf denken dat onder de mm540 een grotere uitlaat zou moeten.

En heb de decompreseur ook aangesloten maar duurt erg

Lang voor ie aanslaat.

Met geopende decompresseur zou bij toch niet aan

willen slaan?

gr rinze

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de mm540 heeft 3 types uitlaat gehad, 2 soorten klein potje en 1 lage sigaar-versie. Met allen kan hij goed lopen, maar de uitlaat moet wel goed schoon zijn. Vooral het potje is een lastige om goed schoon te maken, maar met wat spoelen met benzine en pijpragers kom je een heel eind.

met open decompressie zou de motor inderdaad niet moeten lopen.

Slecht willen starten kan aan de vervuilde uitlaat liggen.

qua condensatoren wil het vaak mis gaan met solderen, mensen laten hem snel te heet worden. Ben zelf ook geen ster in condensatoren solderen maar gebruik voor het gemak altijd de versie met een draadeindje en een moertje. Is meteen makkelijker wisselen in de toekomst.



Over dit topic

Gestart 5 Februari 2015 door Rinze

Laatste reactie door Rinze


Meest recente posts

Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966
User Sparta Sport zei: Ik kan bij Leertouwer wel een nieuwe...
24 Februari | 21:11 uur door pjotr

sparta emblemen
Sorry staat alleen een kwartslag gedraait
24 Februari | 18:40 uur door @tje

Balhoofd Sparta 3V
Hallo Arjan, ik heb wel n sloper (Tour saxonette,  dacht van...
21 Februari | 18:03 uur door Ouwe Luuk

Accu aansluiten 3V ULM
Bedankt voor je hulp Ramon! Tot zover heb ik het ook. De witte...
20 Februari | 22:25 uur door Syncrorcnys

Sparta Kleuren database
Capri blauwgroen  oa MA50
19 Februari | 13:48 uur door 45069

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: