Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Gezocht » remanker sparta sport 1966

Swoek
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Swoek

Dag allen,

Ik had last van speling op het voorwiel en kreeg het maar niet goed. Nu de hele as er maar eens uit gehaald. Nu blijken de vaste conus wat deukjes te hebben , de losse opdraaibare is nog netjes. Maar ook is de hele afdekplaat van het remanker aan de binnen zijde doorgeroest, zelfs met  albladderen en gaatjes in het binnenwerk. Dat het niet zo goed functioneert lijkt mij wel logisch. De naaf zelf ziet er nog wel netjes uit. de as is ook recht. Nu kom ik vervangende varianten hiervoor niet tegen op het www.

Is het ook mogelijk andere types /merken (na aanpassing) hiervoor te gebruiken? grootste probleem lijkt mij de specifieke vork die aangrijp op de voorvork om de trommelrem tegenwicht te geven (ik weet de naam van dit onderdeel niet.

Ik ga morgen proberen hem nog op te lappen, maar heb er weinig vertrouwen in dat dit werkbaar wordt.

Tips, suggesties of onderdelen? Ik hoor het graag. Ik wil ook wel een geheel nieuw wiel met alle onderdelen erin zetten, als dat een optie is van een ander merk.

gr. Koen

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Koen, weet je zeker dat je as nog mooi recht is want een kromme as is er vaak de oorzaak van dat de remankerplaat ter plaatse van de rand van de naaf is door gesleten.
Een goede remankerplaat heb ik nog wel liggen.
Persoonlijk zou ik het geheel mooi origineel houden en niet gaan klooien met een ander wiel. Onderdelen voor een union naaf zijn nog wel te vinden.

Groeten Peter.

Over dit topic

Gestart 12 September 2020 door Swoek

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

Afstellen 3V bak.
Vind het heel lastig om haar goed af te stellen.
27 September | 20:05 uur door Gerrit64

Olie in voorvork spartamatic
Hoeveel en welke olie gaat er in een voorvork van een spartamatic?
27 September | 18:01 uur door Sutton

SPARTAMATIC monteur gezocht
Heeft het blokje wel goede compressie? Contactpunten op 0,35mm en...
27 September | 16:54 uur door Sutton

dop voor benzinetank GI 50 sport
hallo ik ben op zoek naar een dop voor de benzinetank van mijn...
27 September | 16:43 uur door Willem Van Linden

Carters Sachs 4v
Ik ben bezig met het reviseren van mijn Sachs 4v blokje maar de...
27 September | 14:30 uur door Sven Scholten

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: