Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Te Koop » Te Koop 3-V 1971

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Te koop, compleet met kenteken deze 3-V uit 1971.  Brommer is helemaal compleet en origineel, alleen handeltje van de decompressieklep ontbreekt. Met remlicht en ori. remlichtschakelaar. Ca. 15.000 km Met kenteken en toelatingsrapport RDW. 

Ik heb nog een nieuwe bronze bus op het small-end gezet. Brommer is in de originele uitvoering dus erg tam (40-45 km/u)  maar er is niet aan het blok gekloot. Met dubbelkabel-schakeling. 

Vraagprijs is € 650,--   

Interesse bel dan 06-50402893 of mail thysvandyk@zeelandnet.nl voor een bezichtigings-afspraak of proefrit.

Groeten, Mathijs van Dijk

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Brommer heeft intussen een aanpassing begaan. Ik heb 'm tussendoor weinig gebruikt ( 16150 km) maar is nog te koop, nu echte met 32mm bocht en bijbehorende demper.

Brommer rijdt nu met gemak 60 "op de klok" en na afstelwerk toch met ori 12mm Bing-carb. Start meteen en mooi stationair. 

Ziet er zo uit: 

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Tja plaatjes....nog eens proberen

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Mathijs, 

Ben t 40 km/u rijden ook beetje beu. Dus een 32 mm bocht doet wonderen? en wat heb je precies aan de demper veranderd? originele carburateur, maar nog andere sproeier erin of verstelbare sproeier?

Ben heel benieuwd, bedankt vast voor je antwoord!

Ronald

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

ik ookLaughing

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Hoi Ronald. Situatie is wat veranderd. Brommer is niet meer te koop !

Maar wat heb ik gedaan? Bocht is nu 32 mm. Ik heb de uitlaatpoort in de cilinder NIET veranderd of uitgeveild of zo. Dan; een demper diameter 70mm met 32mm aansluiting. Maar het staartstuk knijpt ook bij deze demper de boel wel erg af. Ik heb 2 x 10 mm gaten in het drosselstuk bijgeboord, en omdat dit een sigaar is heb ik het eindstuk van de demper aan de binnenkant ruimer gemaakt; dat stuk dus waar het draadeind doorheen loopt. 

Carburateur blijft hetzelfde, maar i.v.m meer toeren, filter is nu een KNM-kelk met 100%  doorlaat, dus het kunststof fllterhuisje met het ronde metaal-gaas filterelementje is vervallen. Naaldstand van de sproeiernaald in de gasschuif is in de op één na hoogste stand, maar daarbij vermeld deze carburatuer is nog niet uitgesleten. 

Ik verkoop 'm nu niet meer omdat m'n reserve-brommertje het begeven heeft en deze nu wel erg leuk rijdt. 

Over dit topic

Gestart 25 Januari 2015 door thijstussengas

Laatste reactie door thijstussengas

Meest recente posts

Gezocht: Zadel Spartamatic 1968
Hoi Edward Ik lees dat jij opzoek bent naar een onbeschadigde...
17 Juli | 18:46 uur door miriamsparta

Olielek
Hoi Jelmer, Let er op bij de set (2V 3V) die je besteld dat de...
17 Juli | 09:23 uur door johnstoffelen

Verchromen
Het verchroomwerk opgehaald vandaag en ziet er perfect uit. Hoera!...
16 Juli | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Blanke lak gepolijst alu
Ik heb n carterdeel en de onderpoten van mn Suzuki ca 3 jaar...
16 Juli | 18:17 uur door Ouwe Luuk

Bougie kapot
Oke super bedankt!!
16 Juli | 00:29 uur door stephan

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: