Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Sparta 50RS bijna 6,25pk sterk!!

monza
Citeer
Privébericht
Naar profiel
monza

Aha, een beetje als op feesboek enzo
Weer iets geleerd.
Enters en alinea's vind ik ook wel fijn lezen.

Dank voor de info.

Er staan op internet, vooral kreidlorfora (of forums) en Zuncrappfora wel wat topicjes over schijfrem maken op het achterwiel, als je de trommel te klein vind.

Het grappige is wel dat deze Sparta, die wel wat wegheeft van een Hercules, Kreidlor Weinman's heeft.
Klopt wel, omdat er toch enige "vrijage" is tussen die 2.
De humor is wel dat vervolgens in de Kreidlor en Zuncrapp-scene de Hercules Ultra wielen erg gewild zijn, vanwege de dubbele voorschijf.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Sparta heeft wel meer brommers gehad met weinmann wielen:

 

Ja, die hercules dubbelschijf wielen zijn ook wel gaaf, alleen een beetje overkill op een brommer.

Het lastige met grotere trommels/schijven vind ik dat de remkracht slecht te hanteren is.

 

Oja, zo een als u heeft heb ik ook nog staan;

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de Easy en Rocky de Luxe hebben Rigida sterwieltjes met Leleu naafjes er in.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Ik zie net dat Rigida en weinmann nu bij elkaar zitten en Ryde heten. Ook daartussen is dus weer een link

Nu nog uit zien te vinden wat er met leleu gebeurd is / waar het is gebleven.

monza
Citeer
Privébericht
Naar profiel
monza

Euhhh, das een duitse Monza.
Monza-text op de tank, zonder GrandPrix erbij,
Zilver ipv blauw
En geen pedalen.
Cool
Ik heb misschien wel 30 Monzaatjes en GP's, in allerlei staten van ontbinding, maar nog geen duitser (in die kleur).
Wel een leuk ding overigens.
Mis het tassenrek achterop.
Hort wel bij een model met schijfrem (SL model, waar in NL dan weer GP staat . . .)
Waarom nog de RS maken, je hebt een erg fijne rijmachine CoolCool

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

 

Zo, er is vooruitgang in het project. Nu het model op de diverse beurzen heeft gestaan had ik eindelijk voldoende informatie om goed van start te kunnen.

Begonnen met een bestelling materiaal:

Tegelijkertijd de blokophanging getekend en laten laseren. Gelukkig pastte het blok er in 1x onder zonder gaten te hoeven veranderen. En zonder sleufgaten, gat 8.2 voor een M8 bout.

Tank gekocht in Duitsland om de zijkappen te kunnen gaan maken:

Testopstelling voor het naar een kant platpersen van buis:

En dan is uiteindelijk dit het resultaat, 2 buizen in elkaar waardoor er uiteindelijk een vlak ontstaat van 8mm dik. Thuis kon ik het niet 100% plat krijgen met 10 ton, dus maar naar een bedrijf geweest en het daar met 100Ton nagedrukt.

Mooie maat!

En het resultaat:

Het naar 1 kant persen van de buis is niet helemaal gelukt omdat het V-blok onvoldoende lengte heeft om de buis vlak te kunnen houden. Of het resultaat goed genoeg is zal moeten blijken wanneer ik de andere kant heb platgeperst en er een wiel in kan plaatsen. Wanneer het tandwiel en de ketting vrij kunnen lopen ben ik gelukkig.

 



Over dit topic

Gestart 7 Mei 2012 door electronicasmurf

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

Van G492 naar V493
Het roken bleek te komen van een stukke keerring, waarschijnlijk...
13 November | 20:45 uur door Ad Brinkman

Triboron
Het schijnt voordat je over stapt, wel eerst moet ontkolen. Heb...
13 November | 13:29 uur door paulmz

onderdelen sparta sport 2v
Wees even voorzichtig met Jansen te contacten, hoorde een maand of...
12 November | 22:18 uur door paulmz

SPARTA MATIC ZIJPANEEL RECHTS
Hallo Chris, ik zie dat je nieuw bent op dit forum en dan vinden we...
12 November | 17:49 uur door Ouwe Luuk

Sproeier
zeg maar welke maat je zoek heb er meerdere maten  graag...
11 November | 12:20 uur door tweetaktrijder

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: