Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Opknappen Sparta Tour

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

nylonband?

Ik snap je omschrijving even niet helemaal, maak anders even een foto.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Misschien een sparta tour met een 2 versnellings jlo blok?     Wink

JL
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JL

Sorry was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik ben nu bezig om de brommer weer helemaal uit elkaar te halen om hem op te poetsen en sommige onderdelen te vervangen. Zodra ook deze kap eraf is zal ik een foto maken. 


Het gaat inderdaad om een Sparta Tour met JLO motor. Wanneer je in de kap kijkt aan de rechter kant waar de nylon band zich bevind. Kun je ook de as zien die het tandwiel van de ketting aandrijft. Deze as lijkt te tikken. 

 

Hier een foto van de motor (van internet). Het gaat om de meest linker as.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Wat bedoel je precies met 'een tik'? Is er continu een tikkend geluid of alleen bij een ingeschakelde versnelling.En wat geeft je het idee dat het bij dat asje wegkomt.

Gr. peter.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

versnellingsbakken zijn vergelijkbaar opgebouwd,de ontwerper van dit blok heeft het vak bij het goede merk geleerd zeg ik altijd maarTongue out

de bak gaat tikken wanneer de selectorschijf de tandwielen niet helemaal pakt, versnelling afstellen kan al de oplossing zijnWink

enkel zitten bij Sachs de nokken op het tandwiel en bij ILO op de schijf.

JL
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JL

Het afstellen van de koppeling wordt binnenkort gedaan door een vriend van mij. Durf er zelf niet te veel aan af te stellen. 

Het trillen van de motor is grotendeels opgelost door het plaatsen van nieuwe motorrubbers. Nu heb ik echter 1 probleem. Nadat ik de pakkingen van mijn cilinder heb vervangen en de brommer weer voor het eerst heb begon de motor de schokken. Gelijk de motor weer uitgezet en de onderdelen los gehaald, omdat ik dacht dat daar misschien iets verkeerd was. Nu bleek het echter dat er allemaal 'verkoolde onderdelen in mijn (net nieuwe) uitlaat lagen. Zie foto:

 

 

Verder heb ik de brommer een goede poetsbeurt gegeven en kwam ik tot de conclusie dat de vorige eigenaar er zelf met de kwast goudenrandjes op de tank heeft geschilderd. Ben nu aan het kijken hoe ik deze er af kan krijgen. Grotendeels is het er al afgegaan met commandant en een poetsmachine. Dus denk dat ik daar met een beetje elbow grease ook wel een mooi resultaat mee ga krijgen. 

Hier nog een foto's van hoe de brommer er op dit moment uit ziet.

 



Over dit topic

Gestart 6 Augustus 2013 door JL

Laatste reactie door JL


Meest recente posts

Nieuwe website
Mail ontvangen,en het werkt.
22 Juni | 00:59 uur door henkp

Magura mb50
https://tomosmopedparts.nl/products/chokepal-chokeknop-tomos-a3-s1-...
16 Juni | 21:57 uur door 45069

3V rijdt, nu fijn stellen
Mooi dat je ecomax kunt kopen bij jou in de buurt Gerrit, wat t...
14 Juni | 16:24 uur door Ouwe Luuk

Kenteken Spartamatic
Nou dat zal niet meevallen, kun je deze niet gewoon laten keuren?...
10 Juni | 12:11 uur door Ouwe Luuk

Spartamatic
Ik ben op zoek naar een spartamatic frame plus kenteken of alleen...
9 Juni | 19:58 uur door Hjruiter

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: