Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Opknappen Sparta Tour

joost
Citeer
Privébericht
Naar profiel
joost

hoi,

 

ik heb nog zo een wit plastic kapje liggen.

als je intresse hebt stuur je maar een mailtje.

 

KVH
Citeer
Privébericht
Naar profiel
KVH

dat boutje zit in een revisiesetje.

Oldtimerdelen heeft ze onder de naam 

blokkeerplaat set magura

artikel no. 1534

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

met een m6 boutje of draadeindje en een slijpsteen kom je ook een heel eindWink

even een punt aan de bout maken met de slijpsteen en eventueel uiteindelijk kopje van de bout er af en inkeping maken met een dremeltje. Zelf laat ik meestal de kop zitten, makkelijker aan te spannen.

JL
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JL

Ik vind maarten zijn idee wel een goede oplossing. Ter zijner tijd gaat er wel een nieuwe bout in.

Heb zojuist de schakelaar uit elkaar gehaald en het blijkt dat deze aan het eind van zijn latijn is. :S Is er iemand toevallig in bezit van een complete nieuwe(tweedehands) schakelaar. Of mocht iemand deze schakelaar tegen komen op de onderdelendag en zo vriendelijk willen zijn om die voor mij mee te nemen. Embarassed

Gr Jaap

JL
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JL

Zo het is nu echt te koud om op de brommer te rijden, vandaar dat ik verder ga met het opknappen van de brommer. Ik heb nog een paar vragen hiervoor:

Allereerst heeft de tank van de brommer een goudenrand om de wittevlakken heen. Nu was ik in augustus de tank aan het poetsen en merkte ik dat deze gouden rand niet heel erg vast op de lak zit. Ik vroeg me nu dus af of dit hoort bij de originele lak of dat dit er later op is gezet. Zie hier onder een aantal foto's:

 

 

 

Wanneer dit niet origineel is is het mogelijk om dit gewoon helemaal weg te poetsen? of wat zouden jullie doen.

 

De motor van deze brommer loopt redelijk goed. Ik denk alleen dat het verstandig is om hem toch te laten reviseren. Weet iemand waar ik dit kan laten doen, en hoeveel dit ongeveer zal gaan kosten?

Het chroomwerk ga ik vandaag aanpakken. in iedergeval gaat de brommer uit elkaar en zal ik het chroomwerk deze dagen gaan poetsen. Iemand daar misschien ook nog tips voor?

Tot slot heeft de brommer een aantal kale plekken op het achter spatbord. Dit komt door de fietstassen die er altijd op hebben gezeten (zegt de vorige eigenaar). Nu zit ik te twijfelen of ik dit spatbord opnieuw moet laten spuiten of dat ik deze plekken moet behandelen met het één of ander? Iemand hier nog tips voor?

Zo dat zijn weer een aantal vragen hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen! Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Jaap

 

Edit: foto's nu werkend gemaakt

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de gouden bies is origineel maar werd na het dompelen en bakken gezet, is dus inderdaad minder stevig gehechte lak. Het komt vaker voor dat ze (gedeeltelijk) zijn weggepoetst.

qua het achterspatbord, hoe groot zijn de plekken? Overspuiten blijf je altijd zien, althans een los onderdeel ten opzichte van de rest valt dan gigantisch op.

prijsopgaaf van een revisie van een 50/2 kan ik je toesturen.



Over dit topic

Gestart 6 Augustus 2013 door JL

Laatste reactie door JL


Meest recente posts

Nieuwe website
Mail ontvangen,en het werkt.
22 Juni | 00:59 uur door henkp

Magura mb50
https://tomosmopedparts.nl/products/chokepal-chokeknop-tomos-a3-s1-...
16 Juni | 21:57 uur door 45069

3V rijdt, nu fijn stellen
Mooi dat je ecomax kunt kopen bij jou in de buurt Gerrit, wat t...
14 Juni | 16:24 uur door Ouwe Luuk

Kenteken Spartamatic
Nou dat zal niet meevallen, kun je deze niet gewoon laten keuren?...
10 Juni | 12:11 uur door Ouwe Luuk

Spartamatic
Ik ben op zoek naar een spartamatic frame plus kenteken of alleen...
9 Juni | 19:58 uur door Hjruiter

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: