Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Restauratie Sparta GC50 uit 1959

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Sybren, hierbij ook enkele foto's van mijn sparta's

Het bovenste model is een GC tour, net zo één als jij nu hebt gekocht.

De tweede foto is van een GE sport uit '61, jij hebt hiervan de tank op jou sparta zitten. Je kunt zien dat de motorschermen en de gereedschap deksels net iets anders zijn dan die van een GC of GD. De laatste foto is van een GD sport uit '60 ,hier rijd ik ook het meest op. Heb de cilinder op laten boren en er zit een nieuwe overmaat zuiger in. Er zit nu echt 'pit' in en hij rijdt super.

Groeten peter.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Wat betreft benzine lekkage, het kan zijn dat er wat vuil in het gaatje van het vlotterdeksel zit waardoor de vlotter niet ver genooeg omhoog kan komen. ook kan er vuil in het gaatje onderin de vlotterkammer zitten (hier valt de onderkant van vlotter naald in) waardoor de vlotter blijft hangen.

Een goede tip van forumlid Maarten, een druppeltje jif op de bovenzijde van je vlotter naald doen en dan deze enige tijd ronddraaien in je gedemonteerde vlotterdeksel zodat dit weer op elkaar 'inslijt' (naald kan wat roestig zijn geworden, oxidatie in de opening van het vlotterdeksel)

Wat ik ook nog op één van je foto's zag is het dekseltje achter het gaasje van je carburateur, krijgt de motor hierdoor wel voldoende 'lucht'. Meestal zit hier een kunststof kap achter met hier onderin 2 gaten. Heb je ook enig idee waarom het frame in het verleden zo is bij geplamuurd, is het zo slecht of is er een andere reden.

Gr. Peter.

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Dag Peter,

Helaas zie ik in je eerste post je foto's niet! Gebruik nu Firefox maar heb het in internet exploder ook... Zo een cilinder laten opboren kan inderdaat veel doen! een paar pascal compressie meer doet soms wonderen bij 2takt heb ik gemerkt...

De carbutateur heb ik helemaal zuiver proberen te maken. Het leek mij ook eerst vuil in die 2 gaatjes maar na het kuisen was het nog steeds. Nu heb ik de naald eens geinspecteerd en lijkt het mij dat de "kegel" die de toevoer afsluit fel is ingesleten! Wel een goede tip met dat opnieuw inslijten! Ga ik eens proberen!

Met de luchtfilter bedoel je het geelgeverfde kapje? Dat leek mij ook niet origineel... Maar op het eerste gezicht start ze wel goed.. We zullen zien als ik de juiste rubbers heb gevonden die in de schokbrekers moeten, dan kan ik eens gaan testrijdenCool

Ik heb trouwens een bestellingkje geplaatst bij oldtimerdelen met wat klein materiaal, direct ook maar zo een vlotternaald besteld want op die 4 euro ga ik nu ook weer niet besparen Laughing

De plamuur, goeie vraag... Op het eerste gezicht zie ik geen gebreken aan het frame(roest of blutsen ofzo). Volgensmij is dit gewoon gedaan om de aansluiting tussen de tank en het frame door te "trekken", achja Smile

 

Groetjes

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

De foto's staan op de vorige pagina

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Sorry, in de snelte overgekeken!

Zijn wel hele mooie brommers!

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Updateje: Vandaag toevallig een polijstschrijf gekocht bij de gamma (was 20 % korting dus ik moest welInnocent)

Dus ik dacht even: eens kijken  of ik die sierstukjes  aan de onderkant zou kunnen polijsten. Ik schroef ze er af en ik vind direct een hoop afgebladderde verf en roest, ik heb dus weer even kunnen schruren en bijspuiten!

Ik heb er gewoon wat steenslag over gezet, de bedoeling is om voorlopig verdere roest te stoppen. Later wordt hij toch verder overspoten en dan zullen deze roestige plekjes verder aangepakt worden :)




Over dit topic

Gestart 28 Mei 2014 door SybrenV

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: