Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Restauratie Sparta GC50 uit 1959

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Oke, even een vraagke!

Deze koplamphuls, past deze op mijn GC50? is dit origineel?

http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommer-onderdelen/oldtimer-brommeronderdelen/sparta-181509962.html

Groetjes

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Nu, misschien ben ik niet duidelijk geweest in het vorige bericht Laughing

Wat ik dus bedoel, deze koplamphuls heeft plaats voor een teller. De koplamp die ik nu heb heeft hier geen plaats voor, daarom leek het mij dat deze erop zou passen..

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Nee Sybren, dit is een koplamp behuizing voor een sparta GH 50 en zo aan de kleur te zien is de behuizing zelfs afkomstig van een Grand sport. Op een GC hoort origineel een eivormige koplamp met hierin een zwart/witte vdo km. teller. Aangezien jouw voorvork koplamp oren heeft kun je ook het beste zo'n koplamp monteren. Zal je morgen wel even een foto sturen dan kun je zien wat voor koplamp het beste bij jouw voorvork past en waar hij indertijd mee is afgeleverd.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Nee deze is niet van een GH grand sport. Die is korter, gaat maar tot net onder de bel net zoals die van een GI en later. Ik vermoed dat dit gele grondverf is Smile

Die van een GH50 GS is wel een heel klein beetje anders als de GI, heeft namelijk niet de uitsparingen voor de kabels aan de achterkant. 

Op een GC hoort inderdaad een losse koplamp, ik geloof dat die universeel van lucia zijn, nog wel te vinden dus. 

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Oke, bedankt voor de informatie! Weer wat bijgeleerd dus :D, een van deze dan eens zoeken achter zo een Lucia koplamp beginnen te zoeken dan :p

Trouwens updatje: heel wat spulletjes van oldtimerdelen aangekregen(was wel heel wat geld, maarja, voor je hobby moet je iets over hebben :p) ! Ben begonnen met het installeren van zo een 3 positieschakelaartje, voorlamp en het uitzetten werkt al!

Ik heb ook geluk gehad, de koppelingshevel die ik had was afgebroken door het vallen (bij de vorige eigenaar Yell). Voor 20 euro zo een Magura hevel kunnen kopen in goede staat, vond de prijs nogal meevallen en twas in de buurt :p.

Morgen naar Würth, dan eens gaan kijken voor van die schokdemperbussen, en dan misschien (als het meezit) dit weekend eens proefrijden? Ik moet wel nog eens tegoei kijken voor een achterrem. De metale verbinding tussen de trapper en de achterrem was afgebroken...
Weet er iemand waar ik deze nog kan halen? Of als er iemand eentje heeft voor een zacht prijsje Cool

Groetjes

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

sparta koplampen

Over dit topic

Gestart 28 Mei 2014 door SybrenV

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: