Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Sparta Grand Sport 1968

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Henk Portengen:

Al eerder is er kort over deze Sparta gesproken,die met de rode buddyseat van marktplaats.Deze is dus gekocht door een brommermaat van mij.Vandaag met de buddy van Geert naar de opslag om het ding eens goed te bekijken.En dat viel alles mee!!Heel goed in de lak,en praktisch orgineel.Met de ori buddy ziet ie er al een stuk beter uit.Wel vermoed ik dat deze brommer als donor is gebruikt voor degene die van Dave is geweest.De orginele handels zijn weg,er zitten nu nieuwe op van een ander type.Ook zit er nu een cilinderkop op zonder decompresseur terwijl de kabel er wel is.Het blok is de LF met snelle cilinder zonder membraam,klopt dat?Wat we missen zijn de zijkapjes die ook boven het kroonsteentje zitten,heeft iemand een setje?Foto's stuur ik naar Geert,want plaatsen lukt me niet.Wordt vervolgd....

GS68

GS68

GS68

GS68

GS68

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de ciilinder klopt, er hoort van origine een 1/12/189 carb achter.

Kop klopt inderdaad niet, zal wel even kijken of ik er nog eentje heb slingeren met decompresseurgat.

Hendels moeten massieve uitvoeringen zijn van de magura grepen, zitten op de 69er eigenlijk nog massieve? dan weet je namelijk waar je naar moet zoeken. grepen heb ik helaas niet over, heb nu 1 setje op de GS en enkel de linker greep op reserve mocht ik ooit schade krijgen. Maar kan dus eventueel wel even een foto maken van de losse greep mocht dat nodig zijn.

schildjes zijn gelijk aan de gewone sport van 1968-1970, let op dat bij latere sportjes het linkerschildje korter is dan bij de oude, het rechterschildje is wel alle jaren gelijk oftewel ook de latere jaren.

Ik heb nog wel een setje van die jaren maar alleen in het groen, setjes in de originele kleur kom je net zo snel tegen als een tweede brommer, heb ze nog nooit in het wild gezien en aangezien mijn eigen schildjes slecht zijn mogen die ook wel een keer vervangen.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Hallo Henk,

Errug mooie brommer! 

Jammer van die koplamp, maar dat is wel te repareren.

De cilinder hoort een politiecilinder te zijn, die is inderdaad zonder membraan.

Die handels zijn nog wel te vinden, de matic die we in het fonds hebben heeft dezelfden erop zitten... Wink ((als ik dat detailletje goed onthouden heb tenminste)

Die framekapjes hebben we als het goed is ook nog in het fonds, alleen wel in een andere  kleur.  

M'n oude buddy ziet er mooi strak uit op deze brommer! Laughing

Groetjes Geert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

enneh voor de echte kommane%ker, het gele plaatje is het verkeerde typeTongue out

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Geert, in die gaatjes hoort het contactslotWink

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Weet ik, maar die is er wel op een wrede manier uitgesloopt lijkt het Wink

Over dit topic

Gestart 29 Maart 2012 door Geert

Laatste reactie door Maarten

Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: