Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Sparta sport 4v

Sachsfreak
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sachsfreak

Hij is zichtbaar.

Groet Wiel

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

next level tuning.

 

De cilinder komt van een maxi, 74cc.

 

 

Carters moeten alleen wat aangepast om het te laten passen.

 

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Oeh leuk!

Maar waarom niet op een 4bak? Cool 

 

Groetjes Geert 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Vind ie het nog leuk ook Smile

 

Als ik een extra vierbak zou hebben zou ik het daarmee wel doen. Want om dit passend te maken moet er gelast worden. want de zuiger past niet tussen de cartersLaughing

 

Maar ik moet je toch teleur stellen met een paar andere foto's van waa rik nu mee bezig ben.

Dat van hierboven moet ook eens gebeuren, maar dan moet ik eerst nog zo een cilinder zien te bemachtigen. Deze is namelijk voor een puch maxi sprinter.

 

Ik ben van plan om er een binnenvallende kop bij te maken, cilinder komt 3mm omhoog.

Uitlaatpoort die ruimte heeft om uit te laten.

Ter vervanging van al deze pakkingen ben ik nu een vulplaat aan het maken, 2,5mm allu en dan aan 2 kanten een pakking en dan kom je weer rond de 3 mm uit.

 

Rede tot het hieraan beginnen is dat ik afgelopen zaterdag bij Rene van oudebrommers ben geweest, heb me daar toch een machine gehoord, van stationair naar 14.000 toeren in een enkele seconde. dat gaat deze niet redden, maar nu heeft ie wat meer vrijheid.

 

En oja, is de afstand hart krukas-pasvlak bij een 4bak gelijk aan een 2 bak?

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Vanmiddag even een vulplaat gefreesd, is nog niet helemaal netjes passend(buitenkant is geveild trouwens) maar hij doet wat ie moet doen.

 

Nu komen de spoelpoorten helemaal vrij, nu kan ik kiezen, of de cilinder afdraaien of een binnenvallende kop maken, dat vind ik leuker.

Dan moet ik eerst een opspanstuk maken voor de cilinder, daar de kop op bouten, originele bougie gat dichtlassen, dan in het midden van de kop een gat boren, draad erin tappen, daarin een stuk draadeind wat ingespannen kan worden, kop uitdraaien zodat de binnenvallende kop erin past, en dan heb je het wel zo een beetje.

Leuke is dat ik dan verschillende kopjes kan draaien om de verschillende vormen te proberen.

Een electronische ontsteking heb ik ook nog liggen(12 volt 75watt), van een am6 blok, grondplaat afgedraait en je hebt hetzelfde als kokusan alleen dan voor 20 euro.

ik denk dat ik dit maar eens ga testen onder m'n vaders spartaSealed

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Als ik m'n bericht bewerk krijg ik een poolse titel, dus hierbij de plaatjes.



Over dit topic

Gestart 1 December 2011 door electronicasmurf

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: