Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Sparta sport 4v

Rammelbak
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rammelbak

Je carburatie lijkt inderdaad nogal rijk te staan. Misschien toch een wat kleiner sproeiertje? Of even kijken hoe het met de aanzuiging van lucht zit. Is dat zonder beperkingen door b.v. een vuil filter een slappe slang naar je frame (ooit heb ik een stukje slang gehad dat vrolijk vacuum werd gezogen ;-) Het enige wat ik verder kan verzinnen is een lekke vlotter. Dat is wel wat onwaarschijnlijk...

Dat de krukwangen etc echt vet worden is trouwens niet zo heel ongewoon. Het valt mij ook altijd op hoeveel olie er uiteindelijk neer slaat op de drijfstang en krukwangen. Ook bij een goed draaiend blok.

Heb jij nog een set van die dikke koppelingsplaten over? Mijn koppeling slipt ook als een notoire schuinmarcheerder op de Wallen. Zelfs de extra veertjes van Huitema kunnen daar niet meer tegenop Wink

Die slijtage moet je wel in de gaten houden. Er zit altijd redelijk wat speling in de primaire overbrenging. Maar wat jij beschrijft aan pitting is niet helemaal de bedoeling.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Gelukkig, we zitten op een verse pagina.

't gekke is dat ik er al een 58 in heb zitten, zoals het hoort. Maar ik heb nog een 56 liggen, eens kijken wat dat doet. Zal morgen ook eens m'n luchtfilter uitblazen/spoelen. Vouwbalg is nog de originele, dus die zou eerder een te arm mengsel moeten geven ivm scheuren. De verstuiver is wel een beetje ovaal, maar dat zou het hoge verbruik niet verklaren, de sproeier begrenst 'm tenslotte.

Ik stuur je even een berichtjeWink

Inmiddels zit de vulplaat er weer onder, en dat heeft me (met 2x zo weinig compressie) 5kmpu opgeleverd. Het binnenvallende kopje moet ik even aanpassen, want de squisband is nu te groot en veroorzaakt detonatie in de middeltoeren, ruimte tussen kop en zuiger is nu 0,7mm. Dat is nu inprincipe een mooie maat, maar ik ga wat ruimer zitten, ivm het uitzetten van zuiger en drijfstang en uitrekken van de drijfstang op volle toeren.

Rammelbak
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rammelbak

Als je al op het oog kan zien dat de verstuiver ovaal is, dan is hij in werkelijkheid echt flink versleten. Dit heeft wel een minder goed mengsel tot gevolg. De sproeier begrenst hem alleen bij vol gas. Alles daar onder komt voor rekening van de versuiver en de naald.

In princippe geeft het keramische gedeelte van je bougie het beste aan hoe de verbranding werkelijk is. Als die niet overdreven donker is, dan zou de verbranding goed zijn. Je kent de kleurtjes vast wel, maar voor de overige lezers komen ze hier nog een keertje: "koffie met melk" is een goede kleur, grijs/wit is een te arm mengsel, donker bruin tot zwart is een te rijk mengsel. Hoe is jouw bougie van kleur na een flink stuk rijden?

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van de vulplaat en speciale kop! Zelf heb ik al tijden dit idee in mijn hoofd rond spoken, maar nooit de tijd gehad om er wat mee te doen doen. Wie weet loont het de moeite om er een kit van te maken als alles is uitgevolged Cool

 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Verstuiver leek ovaal, maar er zit een pseudo boring naast van 0,5mm diep, voor de zekerheid maar vervangen voor een andere. Alleen jammer dat m'n gasnaald ingerot is.

Verder een andere papieren bus in de carb geschoven omdat de oude wel heel soepel ging.

Afijn, bij de sproeier aangekomen om deze los te draaien en door te blazen.... die was dus al los.
Vandaar het hoge verbruik, en niet hoog in toeren door willen gaan in z'n vrij.
Met de opgehoogde en licht getunede cilinder rijd ik nu 56, met de sproeier los 48Yell. Ik ben benieuwd wat ie doet als de binnenvallende kop goed is, nu heb ik 2x zo weinig compressie.


Een kit ervan maken zou wel een idee zijn, er zit alleen een hoop werk in om te maken.
binnenkopje zelf valt wel mee, maar de kop uitdraaien is lastig, de moeren waarmee ik hem had opgespannen zaten in de weg voor het maken van de boring, dus daar moet ik nog eens wat op verzinnen.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

nieuwe naald en naaldsproeier heb ik besteld bij mopedparts bevalt uitstekend.

Sparta sport 3v
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta sport 3v

Woow die ziet er echt gaaf uit zeg!! :D

Zijn roestige onderdelen mooi te verchromen?



Over dit topic

Gestart 1 December 2011 door electronicasmurf

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Nieuwe website
Mail ontvangen,en het werkt.
22 Juni | 00:59 uur door henkp

Magura mb50
https://tomosmopedparts.nl/products/chokepal-chokeknop-tomos-a3-s1-...
16 Juni | 21:57 uur door 45069

3V rijdt, nu fijn stellen
Mooi dat je ecomax kunt kopen bij jou in de buurt Gerrit, wat t...
14 Juni | 16:24 uur door Ouwe Luuk

Kenteken Spartamatic
Nou dat zal niet meevallen, kun je deze niet gewoon laten keuren?...
10 Juni | 12:11 uur door Ouwe Luuk

Spartamatic
Ik ben op zoek naar een spartamatic frame plus kenteken of alleen...
9 Juni | 19:58 uur door Hjruiter

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: