Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Sparta sport 4v

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Hans bedoelt dit verhaal: 

Mag ik me zelf even voor stellen.

Ik ben Hans Stevens leeftijd 67 jaar en heb mij gespecialiseerd in het reviseren van Sachs bromfiets motoren.
Als ex voorzitter van de Sparta bromfiets club werd ik al snel geconfronteerd met de problemen die zich voor deden bij het reviseren ,de sachs is een redelijk gecompliceerd motortje dat mits goed gemonteerd uiterst betrouwbaar is en een lange levens duur heeft,zelf rij ik met een 3v uit 73 die er nu 38000 km op heeft zitten na revisie.
De Sachs heeft de naam een rammelbak te zijn ,ik geef toe hij zal nooit het geluid niveau bereiken van een JLO,maar toch kan hij stiller.
Waar gaat het om bij het monteren is het belangrijk dat alle spelingen van de krukas de axiale spelingen van de versnelling bak assen tot een miniumbeperkt worden, dit wordt gedaan dmv vul ringen het meten van de axiale spelingen word met een meet klok gedaan.
Echter, de kruk as lagers zijn niet meer te leveren zoals ze waren, Sachs heeft daar voor bij SKF een opdracht gegeven voor het maken van een lager, dat axiaal ruimte gaf ,doch radiaal niet,de huidige lagers hebben die eigenschap niet zodra je axiaal ruimte geeft (zoals Sachs voorschrijft 0,05 tot 0,15) zul je radiaal ook ruimte krijgen,het is dus noodzakelijk om de krukas speling vrij te monteren ,en wel zo dat wanneer de krukas gemonteerd is en je de kontra gewichten in de bovenste stand zet de kruk door zijn eigen gewicht naar beneden draaid,dit vereist uiterste precisie,en kan alleen bereikt worden door het plaatsen van de juiste vul ringen tussen de loopring van het het lager en de kruk wangen.
Ook het monteren van de centrale as(waar de koppeling op gemonteerd is) vraagt de nodige aandacht ,deze as moet speling vrij gemonteerd worden, de aandrijf as (waar het ketting tandwiel aan gemonteerd zit ) moet 0,2 ruimte hebben.
Let er op dat de aantrap ketting wielen in een lijn staan .
De pakking die gebruikt word is 0,2 mm dik en van het merk Alligator.
Voor de personen die willen weten wat een complete revisie kost .

Cilinder honen met zuiger € 70,00
Hoofd lagers € 40,00 
krukas af dichtingen € 10,00
aandrijf as afdichting € 10,00
pakking set € 10,00
contact punten € 10,00 
bougie € 2,50
cilinder stralen € 5,00
cil kop stralen € 5,00
blokje spuiten € 15,00
Arbeid € 150,00

Totaal 327,50 Euro

Nu is het niet zo dat de cilinder altijd gehoond dient te worden ,soms volstaat het met nieuwe zuiger veren .
Pak je het hele paket dan ben je er verzekerd van dat je een perfect motortje hebt.
Tevens heb je een jaar garantie op het werk dat geleverd is,mits er zelf niet an gesleuteld is.
Heb je belangstelling bel of mail naar: [email protected] of 06 50530608 of 078 6177221

Grtjs Geert

Sparta sport 3v
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta sport 3v

Ah bedankt Geert,

Hmm tja wel een hoop geld dat ik in 1 keer moet uitgeven:(
Ik had de sparta voor 500 en om er direct al honderden euro's in te steken zie ik  niet zitten.
Buiten dat zo veel geld heb ik niet:( 

Sparta sport 3v
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta sport 3v

um Even iets anders ik zie nu pas dat mijn aangemaakte item in iemand anders topic staat:S

Pelle De Deckere
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Pelle De Deckere

Ik heb even een nieuwe topic gemaakt omdat de andere topic maar dood blijft Cry

 

Mijn Sparta rijd niet zo zeer snel 40-45, hoe kan ik dit veranderen ze zeide tege me dat het een te kleine carburateur is die er op staat. En ook de voorbocht zou een 32mm moeten op oldtimer delen kan je er 2 bestellen welke zou ik dan moeten hebben ?

 

Mvg Pelle

Pelle De Deckere
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Pelle De Deckere

Pelle De Deckere
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Pelle De Deckere

Ow topic met zelfde onderwerp blijkbaar...



Over dit topic

Gestart 1 December 2011 door electronicasmurf

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

verf Capri groen blauw 1958
Destijds heb ik de kleur Capri groen-blauw van een Sparta Ma50...
15 Juli | 21:16 uur door 45069

Koplamp fitting Sparta 2v
Gevonden! Bedankt voor de tip. Ik heb er meteen 1 besteld. 
11 Juli | 05:48 uur door Jordie

Nieuwe website
Ik zag vandaag n reclamebord: nieuwe site nodig? Morgen de lucht...
9 Juli | 23:51 uur door Ouwe Luuk

sparta sport 2v
De eerste km's met mijn Sparta Sport 2V na blok revisie.
6 Juli | 22:41 uur door Marco_MV

Klapperende voorvorkvering Sparta Gf 50 sport bj 1962
Hoe veel draaien moet de Chrome poot maken als de veer heeft...
6 Juli | 00:30 uur door Wis97

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: