Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Financieringsplan voor onderdelenfonds.2

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

De koerier is inmiddels wel bij alle leden op de deurmat gevallen, en ik denk dat ierdereen 'm wel gelezen heeft. 

 

Zoals ik al in het artikel over het financieringsplan voor het onderdelenfonds aangaf, open ik dan nu hier een topic voor een verder discussie hierover. Let wel: het artikle in de koerier geeft alleen weer hoe ik denk dat het zou kunnen. Alle bijdrage's, aanvullingen, goede ideeën en practische tips zijn wat mij betreft meer dan welkom.

 

Dus, wie heeft hier een idee over..............

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Het idee van het financieringsplan vind ik eigenlijk wel een goed idee en ik zou ook zeker hier wel waarde certificaten van willen kopen. Nu heb ik zelf ook meerdere sparta brommers dus als het geïnvesteerde geld op de verval datum niet vrij zou komen en ik zou daar in plaats daarvan onderdelen krijgen, geen probleem want die zijn bij mij altijd welkom. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over denken, vooral degenen met een enkel exemplaar. Misschien is het allereerst wel een goed idee om een beeld te hebben naar welke onderdelen er veel vraag is en hoeveel mensen er bereid zijn om daadwerkelijk geld te investeren in een onderdelen fonds.....

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Dag Thijs, ik heb met veel interesse uw stukje in de koerier gelezen en het lijkt mij een goed idee om dit plan verder uit te werken. Dus bij deze enkele bedenkingen...

Het doet me denken aan een initiatief dat de kerkfabriek jaren terug hier in de gemeente heeft uitgewerkt voor de oprichting voor een zaal voor culturele activiteiten. Men gaf genummerde obligaties uit van 25 euro zonder rente met een looptermijn van maximum 10 jaar. Na 3 jaar was er jaarlijks een trekking van nummers die men dan terugbetaalde. Zodoende had je in het beste geval uw inleg na 3 jaar terug of in het slechtste geval na 10 jaar.

*Zo een variale terugbetalingstijd lijkt mij veel beter voor het budget van de club zoniet moet je bv na 5 jaar het complete  inleg budget voorzien om terug te betalen...

*De obligaties moeten zeker aan de leden aangeboden worden maar ik zou wel voorzien dat de familie van de aankoper deze ook kan inruilen ingeval van overlijden...

*Wat ga je doen met leden die nu investeren in obligaties maar die volgend jaar geen lidgeld meer betalen...en hun obligaties nog een lange looptijd hebben?? ---> mss bij vaststelling dat ze geen lid meer wensen te zijn hun inleg op dat moment terugbetalen?

Hopelijk heb je hier al iets aan? Grtz Stijn

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Ik ben geen voorstander van het idee.

Waarom , omdat mijn voorkeur uit gaat naar origineel. Zeker niet naar  nagemaakt spul.

Ik denk dat het nu met de Sparta bromfietsen nog mee valt maar als je naar de andere merken kijkt dan zie je dat er erg veel nagemaakt spul te koop is.  Jammer want het ziet er niet uit.

Het mooiste is het toch dat je een brommer hebt die  40-50 of bijna 60  jaar oud is en nog gewoon rijdbaar is.

Dat je er ooit onderdelen aan moet vervangen oke, maar probeer het dan met originele delen te doen.

We zijn toch een oldtimer bromfiets club.

Ik zeg meer energie steken in oldtimerdelen verzamelen en mogelijk onderling ruilen of verkopen via de club

Het namaken of kopen  van nieuwe onderdelen is best wel prijzig en intensief.

Ik ben tegen een plan, voor namaak van onderdelen en om daar geld in te steken,  er zijn zoveel verschillende onderdelen voor de diverse modellen,  ik zeg zoeken en uiteindelijk vind je wel een onderdeel of donorbrommer en dat maakt het naar mijn mening juist leuk .

 

 

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hallo Thijs,

Ik ben ook niet zo'n voorstander van dit idee .

Wie gaat de papieren rompslomp beheren om dit allemaal in goede banen te leiden , want hier komt toch ook heel wat bij kijken lijkt mij.

Ik zou liever zien dat er originele onderdelen aangeschaft worden uit de opbrengsten van de onderdelendagen van de club en proberen die onderdelen aan te schaffen waar het meeste vraag naar is en gewoon op de oude " heel gezellige voet " verder gaan , met misschien een onderdelendag (dagen ) meer . 

En onderdelen onderling ruilen of kopen via het forum " gezocht " is toch " veel " leuker en houdt men goede contacten met elkaar , want daar draait het in een club toch om niet waar.

Misschien is er ook een mogelijkheid om het forum wat uitgebreider te maken , want er kunnen maar weinig berichten geplaatst worden en voor je het weet is jou bericht weg voor een nieuw bericht van een ander lid.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Aan sommige goede originele onderdelen is gebruikt zo goed als niet te komen, ik denk hierbij vooral aan de kunststof delen die al eerder in samenwerking met oldtimerdelen opnieuw zijn uitgebracht, gele spatbord plaatjes voor de modellen GG en GF en zo zijn er vast nog wel meer onderdelen te bedenken. Als je deze delen tegen komt zijn ze poreus en vaak (al) kapot...



Over dit topic

Gestart 23 Mei 2016 door thijstussengas

Laatste reactie door thijstussengas


Meest recente posts

sachs motor pakking
Ik heb t niet goed gelezen Geert! Sorry...ging weer te snel. Onder...
20 Mei | 18:25 uur door Ouwe Luuk

Mb50
Het kan goed zijn dat de contactpunten geoxideerd zijn en dat je...
20 Mei | 18:07 uur door pjotr

Jlo g50n snaar ombouwen naar ketting
Daar ben ik van overtuigd Ronald
19 Mei | 21:09 uur door René73

schone benzine
Dank je wel edwin, ik heb nog geen koerier gezien..
18 Mei | 01:15 uur door Ouwe Luuk

Viertakten Sparta Happy snorbrommerke
Hoi Ronald,   Ik heb het artikel  gelezen, ...
13 Mei | 08:05 uur door Rien48

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: