Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Mijn Spartamatic AV

Skeertn
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Skeertn

Hallo,

Mijn naam is Maarten (20 jaar) en ik ben helemaal nieuw in de Sparta wereld. Ik ben nu sinds 2 weken in bezit van een Spartamatic AV uit ik denk 1970. Er hangt een JLO mm540 onder die ik sinds dit weekend weer aan het lopen heb.

Ik hoop hem dit jaar op kenteken te krijgen. Er moet nog aardig wat gebeuren aangezien hij al zo'n 8 jaar stil staat, maar we zijn op de goede weg! 

 

Toen ik de brommer kreeg heb ik eerste de hele tank schoongemaakt, hier heb ik 2 weken lang azijnzuur in gehad, hierna was hij zo goed als schoon. Ondertussen heb ik een nieuwe condensator geplaatst en gaf de bougie weer een vonk. Toen was het tijd om de onsteking af te stellen, met een beetje hulp van het internet en de facebook pagina van deze club is dit mij allemaal gelukt. Toen de hele carburateur schoongemaakt en hij liep weer als een zonnetje, beetje veel rook, maar een kleinigheidje hou je toch. 

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Skeertn
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Skeertn

Hier nog een paar fotos van het project.Tank uit het frame gehaald zodat ik hem kon gaan reinigenTank schoonmakenTank schoon

Skeertn
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Skeertn

Ik wil mijn brommer ook laten spuiten of poedercoaten. Mensen hier ervaring mee, wat is beter/mooier. 

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Hoi Maarten, welkom op het forum en proficiat met uw mooie brommer. Persoonlijk zou ik deze eerst gewoon heel mooi poetsen en zeker en vast niet herspuiten. Hij is van 1970 en voor mij mag je zien dat de brommer reeds geleefd heeft...hij is trouwens maar 1 keer origineel. Het lijkt of enkel de staander last van roest heeft maar deze kan je mooi zwart spuiten.

Je moet trouwens nog een kenteken aanvragen en keuren en dat kost ook al een flinke hap...In elk geval veel succes met de brommer.Grtz Stijn

 

Skeertn
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Skeertn

Hoi Stijn, Ja klopt, heb het allemaal al nagevraagd bij de RDW. Waarschijnlijk moet ik ook nog het framenummer er opnieuw in laten zetten omdat deze op een plaatje erop genageld zit. Dit is te fraude gevoelig. 

Als je hem van dichtbij bekijkt zie je wel veel krassen en roest opduiken, persoonlijk lijkt het mij wel mooi om hem strak in de lak te hebben.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Nou ja je moet voor je zelf uitmaken hoever en hoeveel je wil spenderen aan de brommer. Ik heb al gelezen dat zo een kenteken procedure bij jullie al over de 200 euro kan kosten en reken daar dan nog eens wat spuitwerk en onderdelen bij en je hebt een duur brommertje. Die veel meer zal kosten dan de marktwaarde van dit modelletje. Het blijft natuurlijk een hobby maar voor mij moet het toch wel wat realistisch blijven hoor.Grtz Stijn



Over dit topic

Gestart 11 Januari 2016 door Skeertn

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: