Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Nieuw Lid, Sparta Automatic 1966

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Hoi, 

Ik zal me even voorstellen, ik ben Jon, 17 jaar en zit in 5VWO.

Ik heb een tijdje terug een gave Sparta brommer gekocht als zomer projectje, om op te knappen samen met mijn opa. Dit gaat erg goed, maar ik zit met een paar probleempjes. Toen ik hem kreeg was ie nog helemaal origineel, had een paar jaartjes stilgestaan, daarvoor werd er soms op gereden. Ik was van plan hem helemaal uit elkaar te halen, alle technische dingen weer in orde maken. Hij zit nog strak in de originele lak dus die laat ik mooi zitten. Toen ik hem kreeg, werd al meteen duidelijk dat 1 van de achter schokdempers lek was, hier kwam de olie uit. Deze is meteen met mijn opa meegegaan, die heeft gekeken wat het probleem was. We kwamen er achter dat de as erg veel speling heeft, dus die moeten we waarschijnlijk vervangen. Wie heeft er nog 1? De chromen kappen hoeven niet mooi te zijn, die heb ik zelf van de oude.

Ook heb ik een probleem met de voorste schokdempers, ik was de brommer weer in elkaar aan het zetten, hiervoor had ik hem opstekop gelegd. Toen ik hem weer recht zette kwam alle olie er langsop lopen.. Zie foto's. Ik ga er van uit dat dit normaal is, dus in dat geval: welke olie hoort hier in? En waar kan ik die krijgen? En moet deze olie via de 2 bovenste boutgaten er in worden gedaan? 

Dan verder nog een vraagje over het blok: het is een automaat, dus hier moet waarschijnlijk automaat bak olie in. Van onze oldtimer (een Chrysler uit 1966) heb ik nog wel ATF automaatbak olie liggen, kan dit er in of moet ik hier speciale olie voor hebben?

En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het blokje? 

Alvast bedankt,

Gr Jon 

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Over dit topic

Gestart 15 Juni 2015 door jontl

Laatste reactie door goudse

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: