Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Sachs, Sparta, Supra4

monzadriver
Citeer
Privébericht
Naar profiel
monzadriver

Hee hallo

Ik ben een newbee hierzo, en kwam hier terecht via het groote Google

Ik heb een Sachs Supra4, in Die Heimatt beter bekend als Hercules.

Nouwja, een, ik heb er onderhand wel een stuk of 5, de eerste kwam 10 jaar terug.

Nu staat er bij een aantal Sparta op, en bij andere niet.

Ik begrijp van diverse Duitse fora dat er een 2200 gemaakt zijn van de Hercules Supra4.

 

Maar waar ik benieuwd naar ben, is waarom er op een aantal Sparta staat, en op andere niet, en waarom ze hier Sachs heten.

Ook vind je in D. geen Kobalt blauwe, en in NL weer geen groene.

Misschien dat daar iemand wat van weet ??

En hoeveel zijn er eigenlijk als Sachs of Sparta geleverd ?

Ik hoor veel indianen verhalen, maar misschien dat er mensen wat meer van weten ??

Fototje bijgesloten.
hij is inmiddels een stuk netter (je herkent hem niet meer) maar het gaat ff om het model.

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Als je de 2 in het forum genoemde Sachs Supra's 4 gaat vergelijken dan zie je dat de ketting aandrijving aan 2 verschillende kanten verloopt. Zijn er meerdere versies?

Groetjes John

monzadriver
Citeer
Privébericht
Naar profiel
monzadriver

Neee, dit is een foto van een jaar of wat terug

Origineel zit er in NL een Sachs 50/4 EF-NL onder.

In D. is dat een 50/4 EKF.

In NL heeft deze pedalen en 1.8 pk, in D. heeft deze steppen, een kickstarter en 2.9 pk.

Inlaatpoort is in D groter,  zit in NL een bus in.

Beiden hebben wel een Motoplat elektr. ontsteking.

Daarom werden de blokjes nog wel eens gesloopt.

Het blok op de foto is een 501/4 BF-NL

Een eerdere eigenaar had het blok al eens vervangen,

hele lelijke schetsplaten aan het frame gelast waar het blok aan hangt, zit ook te ver naar voren.

Een heel lange remkabel, over het wiel heen naar de andere zijde, achterwiel op-zn-kop, gewoon zwaar verbouwd en verlast.

Wat wil je als je een brommer op de rommelmarkt ! ! ! ! koopt.

Inmiddels is het frame weer origineel zoals het af-fabriek zat, met uiteraard een origineel blokje met pedalen etc.

hier zijn de vorderingen enzo te zien.

De huidige stand is helaas nog niet op de foto gezet.

Maar zowel rood als blauw hebben inmiddels een NIEUWE tank, een rekje, knippers en noem maar op.

http://oudebrommers.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=83&t=4014

Blader het maar door, er staan voldoende pics in :D  :D

Maar ik zoek dus juist wat info de andere kant op, van de geschiedenis



Over dit topic

Gestart 2 December 2014 door monzadriver

Laatste reactie door monzadriver


Meest recente posts

sachs motor pakking
Ik heb t niet goed gelezen Geert! Sorry...ging weer te snel. Onder...
20 Mei | 18:25 uur door Ouwe Luuk

Mb50
Het kan goed zijn dat de contactpunten geoxideerd zijn en dat je...
20 Mei | 18:07 uur door pjotr

Jlo g50n snaar ombouwen naar ketting
Daar ben ik van overtuigd Ronald
19 Mei | 21:09 uur door René73

schone benzine
Dank je wel edwin, ik heb nog geen koerier gezien..
18 Mei | 01:15 uur door Ouwe Luuk

Viertakten Sparta Happy snorbrommerke
Hoi Ronald,   Ik heb het artikel  gelezen, ...
13 Mei | 08:05 uur door Rien48

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: